Societat

Municipal

L'àrea verda i l'àrea blava seran de pagament a l'agost

Barcelona liquida la gratuïtat per als no residents que sempre s'havia aplicat el vuitè mes de l'any

El govern emmarca la mesura en l'objectiu estratègic de desincentivar l'ús del vehicle privat

Aquest agost ja no es podrà aparcar gratis a cap plaça pintada de blau o de verd a Barcelona. L'Ajuntament va anunciar ahir que, per primer cop, l'àrea verda i l'àrea blava mantindran el mes que ve el mateix règim tarifari que la resta de l'any, excepte per als residents, que –amb o sense bonificació– seguiran estant exempts de pagament en les places de l'àrea verda, siguin exclusives per a ells o de la modalitat mixta que també poden fer servir la resta d'usuaris sempre que paguin la tarifa horària.

Barcelona té 39.593 places verdes no exclusives per a residents, que són les que aquest agost, per primera vegada des que el 2005 es va crear l'àrea verda, seran de pagament com els altres onze mesos. De les 9.787 places blaves existents, un 28,7% ja seguien sent de pagament tot l'estiu. De manera que, entre unes i altres, aquest agost hi haurà 46.570 places de franc menys que l'agost de l'any passat.

A Barcelona hi ha 89.753 veïns registrats per poder aparcar a la seva zona de l'àrea verda en condició de residents. El govern municipal entén que la gratuïtat estiuenca perjudicava aquests usuaris perquè incentivava l'ús del cotxe entre els visitants i, en conseqüència, els residents tenien més difícil que la resta de l'any trobar aparcament a prop de casa. A més, l'Ajuntament afegeix en el comunicat amb què va fer l'anunci ahir a la tarda, la gratuïtat també comportava menys rotació dels vehicles aparcats, i això “xoca amb els paràmetres actuals de la mobilitat a l'agost” perquè els últims anys “l'activitat comercial i econòmica de determinats sectors de la ciutat ha passat a mantenir un caràcter estable durant tot l'any”.

L'Ajuntament no va facilitar cap previsió dels ingressos que la mesura li reportarà, però insisteix que no té cap finalitat recaptatòria, sinó que s'emmarca en l'estratègia del govern de Barcelona en Comú de desincentivar l'ús del vehicle privat. L'executiu esgrimeix els exemples de París i Londres, on l'aparcament regulat tampoc és gratuït els mesos d'estiu, i diu que el que recapti amb la mesura es destinarà a “actuacions dirigides a promoure la mobilitat sostenible i segura”. El pla de mobilitat urbana de Barcelona té entre els seus objectius pel 2018 reduir el percentatge de desplaçaments en vehicle privat fins al 21,1% del total de viatges.

LA XIFRA

39.593
places
d'àrea verda preferents i 9.787 de zona blava seran de pagament aquest agost
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.