Societat
Vueling no aixeca el vol i complica la situació al Prat
El desgavell a la companyia aèria continua afectant els usuaris i també l'operativitat d'altres línies
L'aeroport ha estat un dels més conflictius del continent els darrers dies
Més cancel·lacions, més endarreriments, més cues per fer reclamacions, més impotència i més vacances truncades. Una nova jornada de desgavell organitzatiu protagonitzada per Vueling va tornar a sumir ahir la T1 de l'aeroport del Prat en el caos, amb gairebé un centenar de vols endarrerits, enllaços perduts, milers de passatgers indignats i fins a 14 vols anul·lats amb origen o destinació Barcelona, segons es podia comprovar al web de la companyia en el moment de tancar aquesta edició.
Arran del desgavell viscut els darrers dies, molts passatgers van optar per anar amb antelació a l'aeroport, però això no sempre va ser una garantia d'èxit: la falta de coordinació era tan gran que fins i tot es van donar per endarrerits vols que van sortir a l'hora, cosa que va provocar que alguns passatgers perdessin vols que haurien pogut agafar.
En un moment de gran afluència d'usuaris pel començament de les vacances del juliol, les cues es van formar tant a la zona de facturació com a la de reclamacions, la qual cosa va evidenciar la falta de personal per assumir el volum de feina. Aquest fet, sumat als inconvenients derivats dels endarreriments i cancel·lacions, va encendre els ànims dels clients de Vueling, obligats a fer cues de diverses hores. “Ens han tornat els diners del vol a París, però la desil·lusió de no poder dur a Eurodisney la nostra filla no ens la compensa ningú”, comentava una família que s'havia quedat sense volar a París.
El desconcert, afegit a una vaga del personal de terra de Swiss Air, hauria provocat afectacions a altres companyies aèries que treballen al Prat, que també van tenir retards i cancel·lacions. De fet, segons un web especialitzat, l'aeroport va registrar, només ahir, 20 cancel·lacions i més de 300 vols endarrerits.
LA XIFRA
“Una gestió nefasta”
El comitè d'empresa de Vueling atribueix la situació de sobrepassament que viu la companyia a la “nefasta gestió i previsió” de l'anterior directiva, que va fer un pla d'expansió de difícil compliment amb els recursos al seu abast. Vueling va renovar la junta ara fa aproximadament un any i els seus clients són ara víctimes d'una “mala praxi empresarial”, segons els treballadors de la companyia. De fet, el Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries (STAVLA) va negar que els problemes siguin deguts a una vaga encoberta dels treballadors, una de les possibilitats amb què s'havia especulat.
El sindicat recorda que ja fa temps que va advertir de la falta de planificació i del possible col·lapse que hi podia haver aquest any arran del creixement operatiu il·limitat planejat per l'empresa. “Lamentablement vam ser ignorats i l'empresa va continuar el seu projecte d'expansió desmesurada fins a les últimes conseqüències”.