Urbanisme

A informació pública les expropiacions de la nova plaça d’Espanya de Girona

Queden afectats 13.600 metres quadrats de titularitat municipal

El BOE acaba de publicar l’anunci de les expropiacions que cal fer abans d’executar la reforma de la plaça d’Espanya de Girona, l’espai que dona a la façana principal de l’estació del tren. El tràmit, a càrrec d’Adif-Alta Velocidad, afecta un total de 13.400 metres quadrats d’espais públics, el titular dels quals és l’Ajuntament.

L’espai havia estat l’estació d’autobusos abans que aquesta, arran de la construcció de l’estació del TAV, es traslladés a una zona subterrània. La reurbanizació, valorada en aproximadament 2,1 milions d’euros, la pagarà Adif.

“Aquest és un projecte clau per a la ciutat -ha afirmat avui el regidor d'urbanisme, Lluís Martí-  perquè es tracta d'un espai cèntric que fa de ròtula entre barris, i que a la vegada dona la benvinguda a la gent que arriba a Girona en tren". El representant de l'equip de govern municipal ha recordat que el projecte de reforma d'aquest espai, redactat per l'Ajuntament, es va lliurar fa cinc anys. "Lamentem el retard -ha manifestat-, però ara del que es tracta és d'intentar accelerar el projecte perquè tant els veïns i veïnes com també les persones usuàries de l'estació en puguin gaudir".

Pel que fa al projecte, s'hi prioritza la conversió de la plaça en un espai diàfan, ampli i accessible, flexible i apte per a diferents usos, que té el carrer de Barcelona com a eix vertebrador de la zona, afirmen des de l'Ajuntament. La reforma també pretén -hi afegeixen- convertir el carrer de Bailén en un carrer exclusiu per a persones vianants, deixant pas només a vehicles de serveis i de veïns i veïnes per accedir als guals. També es preveu l’eliminació d’un punt negre de sinistralitat a la ciutat, localitzat en el gir a l’esquerra del carrer de Barcelona cap a l’estació, aproximadament a l’altura del carrer de Tomàs de Lorenzana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

societat

El Consorci Forestal de Catalunya celebra els 75 anys de l’entitat

llINARS DEL VALLÈS

Un tren de l’R-3 s’avaria a tocar de la Molina i Renfe no pot oferir servei alternatiu

Puigcerdà
societat

El ‘Cuponazo’ de l’ONCE deixa més de 10 milions a Vilanova i la Geltrú

vilanova i la geltrú
SOCIETAT

Mor Manuel Palou, president de Dincat

societat

Propietaris forestals de les Garrigues creen una associació per a la prevenció d’incendis

la pobla de cérvoles
JOAN GÓMEZ I SEGALÀ
SOCIÒLEG

“No tenim espais on parlar de religió”

barcelona
Medi Ambient

Montseny, 45 anys de Reserva de la Biosfera

FOGARS DE MONTCLÚS
habitatge

Barcelona rehabilitarà 1.933 habitatges als barris amb menys recursos

barcelona

Clinton alerta sobre la intel·ligència artificial

barcelona