Societat

La descoberta

Circuit megalític a l'Albera

VILAJUÏGA Una caminada pel terme municipal de Vilajuïga permet recórrer en algunes hores un singular conjunt d'una desena de dòlmens i sepulcres megalítics datats entre el IV i el II mil·lenni a.C.

Des del punt més alt d'aquest recorregut –a dalt de la coma de l'Infern, on la carretera continua paral·lela a la carena–, els excursionistes més valents podran ampliar la caminada: ja sigui donant la volta per baixar pels senders assenyalats en direcció als pobles veïns (Pau, Palau-saverdera), ja sigui seguint la pujada fins al monestir de Sant Pere de Rodes.

L'Albera és un reconegut territori de rastres megalítics. Des de Vilajuïga, però, tindrem l'oportunitat de descobrir prop de deu d'aquests sepulcres datats entre el IV i II mil·lenni a.C. amb un circuit a peu adaptable a les possibilitats de cadascú i que es pot recórrer en unes tres hores. La seva proximitat i el fet que es trobin en un mateix paratge geogràfic fan d'aquest indret una de les més singulars concentracions megalítiques de l'Alt Empordà. Per arribar-hi, cal seguir des de Vilajuïga, durant 1 km aproximadament, la carretera de Sant Pere de Rodes. Abans de passar el pont sobre la riera de Canyelles, cal deixar la carretera i agafar un camí indicat a mà dreta que segueix paral·lel a un torrent. La torrentera i el camí s'endinsen en una raconada i a la part baixa d'aquest vessant ben aviat hi trobarem el dolmen de la Vinya del Rei: és el més gran de Vilajuïga, amb cinc grans lloses verticals i una coberta d'una sola llosa de 4,15 m de llargada per 2,95 m d'amplada. Des d'aquí cal anar pujant per la carena per trobar els altres megàlits: els dòlmens del Garrollar, de la Talaia, de les Ruïnes, els dòlmens Caigut I i II, i finalment el dolmen de la Carena. També es pot fer el camí a la inversa, seguint la carretera de Sant Pere de Rodes fins a la carena i baixar començant pel dolmen de la Carena.

esteve carrera

COM S'HI ARRIBA. Des de Figueres cal seguir per la carretera N-260 en direcció a Llançà i Portbou. Després d'uns 10 km, cal prendre a mà dreta la carretera GI-610 en direcció a Vilajuïga i Roses. La ruta surt de l'oficina turística d'informació de Vilajuïga.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

Xina

Pequín ordena retirar les aplicacions de Whatsapp i Threads

Barcelona

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava