Societat

Front comú per exigir la B-40 entre Abrera i Terrassa

Un estudi quantifica en 252 milions d'euros l'impacte de l'entrada en servei del nou tram del Quart Cinturó

Generalitat, Diputació de Barcelona, ajuntaments, la patronal Cecot i empreses punteres com Mercadona o Seat van presentar ahir de forma conjunta un informe econòmic sobre l'impacte que tindrà la posada en funcio-
nament del tram Abrera–Terrassa de la B-40, coneguda com el Quart cinturó, obra que encara es troba en construcció.

El motiu de la iniciativa és pressionar el ministeri de Foment perquè posi fil a l'agulla a un “projecte estratègic de país”, segons va definir-lo el conseller de Territori, Josep Rull, que a la vegada va advertir que “no és acceptable que s'acabi l'any 2019”. El conseller va repassar els plans del ministeri amb aquesta obra amb diverses partides compromeses des d'ara fins al 2019 però va denunciar el fet que avui en dia les obres es troben completament aturades: “Hi ha un moviment d'atrezzo i sobre el terreny no s'hi està treballant”.

L'informe presentat ahir detalla que l'entrada en servei de l'Abrera–Terrassa suposarà un estalvi anual de 24 milions d'euros, amb un benefici evident per a l'activitat logística de les empreses, reducció d'emissions i disminució de la sinistralitat.

Per la seva part, el president de la Cecot, Antoni Abad, va parlar del projecte ara encallat com la mostra evident “del dèficit inversor de l'estat en infraestructures” i va demanar posar fi a un “endarreriment esgarrifós”.

LA XIFRA

6
quilòmetres
d'un total de 12 entre Abrera i Terrassa encara queden per construir en aquest tram de la B-40.

Rull marca terreny abans de reunir-se amb Pastor

El ministeri de Foment serà avui escenari del primer encontre d'alt nivell entre un representant del nou govern que lidera Carles Puigdemont i un ministre, ara en funcions, del govern d'Espanya. Josep Rull va aprofitar la roda d'ahir per avançar que espera que la ministra Ana Pastor ofereixi arguments en favor de la permanència de Catalunya a Espanya en forma de concreció d'inversió pressupostària. “Què millor que dir que es compliran els compromisos en obra pública”, va advertir el conseller que va posar com a primer exemple de la reclamació que avui portarà a Madrid el tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa. Rull també plantejarà millorar la seguretat a la N-240 i la N-340, els accessos ferroviaris als ports i la millora de la xarxa de rodalies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús