Societat

turisme

Clam veïnal per limitar el trànsit de vaixells de creuer

L'Assemblea de Barris per un Turisme Sostenible reclama la regulació d'aquesta indústria a Barcelona en el marc de la campanya Stop Creuers!

Vol també la municipalització del Port Vell

Fer visible l'impacte social i ambiental de la indústria dels creuers a Barcelona i exigir al port que limiti el trànsit de les naus a la ciutat. Aquest és un dels principals objectius que persegueix la campanya Stop Creuers! de l'Assemblea de Barris per un Turisme Sostenible (ABTS), que agrupa una trentena de moviments veïnals i entitats que treballen de manera coordinada per fer front a la “sobreexplotació” turística de Barcelona. La primera acció de la campanya es va dur a terme ahir a la plaça del Portal de la Pau i va aplegar prop d'un centenar de persones. Després de dur a terme alguns tallers, els activistes van fer una petita manifestació per reclamar la regulació de la indústria dels creuers, però també per exigir la municipalització del Port Vell.

La pluja va respectar gairebé fins al final l'acció de Stop Creuers!, presidida en tot moment per un vaixell de cartró i fusta que duia per nom El creuer de Troia. A la plaça del Portal de la Pau els activistes duien mascaretes per denunciar les emissions contaminants de les naus i hi havia petites pancartes amb missatges com ara “prou creuers” i “el turisme ens expulsa dels nostres barris”. També van muntar una paradeta amb uns souvenirs molt particulars. Hi havia l'opció d'escollir entre unes bossetes de plàstic plenes d'aire contaminat –“conté micropartícules extratòxiques”, deia l'etiqueta– i unes ampolles petites que contenien aigua del port. L'etiqueta d'aquesta “Eau de Barcelone” –nom escollit per al producte– recollia, en anglès, la següent advertència: “El fuel present en aquesta aigua farà que el teu cap doni voltes, igual que quan prens massa sangria.”

“Xacra” per a la ciutat

Ahir l'ABTS va insistir en el fet que la indústria dels creuers “és una seriosa xacra per a la ciutat”. “Té conseqüències negatives per a la qualitat de l'aire i, a més, el port no demana com a condició que els creuers s'endollin a la xarxa elèctrica local, que seria menys contaminant”, va dir Daniel Pardo, un dels portaveus. També va destacar “els problemes derivats de la descàrrega en massiva de creueristes a la ciutat” –pel que fa a la mobilitat, per exemple– i va dubtar de la riquesa i l'ocupació que aporten. “Els llocs de treball que se'n deriven són precaris i les navilieres normalment tributen a paradisos fiscals”, va explicar. En resum, segons Pardo, “l'únic que deixen els creuers a la ciutat és despesa i brutícia”. En l'acció, també hi van participar la Plataforma per la Qualitat de l'Aire i la Plataforma Defensem el Port Vell. Aquesta va demanar una moratòria sobre qualsevol futur projecte que afecti aquesta zona portuària i que s'obri un procés de reflexió col·lectiu sobre el futur del Port Vell que s'acabi amb la seva devolució a la ciutat.

La regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, es va acostar a la plaça del Portal de la Pau, on va estar parlant amb alguns activistes, i l'acció també va rebre el suport del conseller d'ERC al districte, Jordi Bordas. El punt final el va posar la petita manifestació que es va fer al voltant de la plaça, que va tallar el trànsit uns quinze minuts. La marxa l'encapçalava una gran pancarta amb el missatge “Stop Creuers. Municipalització del Por Vell ja!”.

LA FRASE

La indústria dels creuers és una activitat molt intensiva i l'únic que deixa a Barcelona és despesa i brutícia
Daniel Pardo
Portaveu de l'Assemblea de Barris per un Turisme Sostenible


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró