Infraestructures i serveis

Municipal

L'oposició rep la idea del “tramvia” amb escepticisme

CiU, ERC i Ciutadans coincideixen a reclamar que es prioritzi abans la xarxa d'autobusos urbans i reclamen que es concreti la proposta

La Paeria va llançar la idea de posar baixadors urbans a la xarxa ferroviària actual

La proposta llançada pel tinent d'alcalde i regidor d'Hàbitat Urbà i Sostenibilitat de Lleida, Fèlix Larrossa, d'aprofitar la xarxa ferroviària actual per crear unes parades i baixadors en barris i partides de Lleida on determinats combois puguin fer de tramvia de superfície, ha estat rebuda amb escepticisme, tot i que tampoc amb una oposició frontal, pels principals grups de l'oposició a la Paeria. Fonts de la Paeria van explicar ahir que, de moment, es tracta d'una idea llançada durant una reunió del pla de mobilitat, sense que s'hagin detallat encara ni les possibles parades ni tampoc s'hagi iniciat cap diàleg amb Adif i les administracions implicades.

Des de CiU, el seu cap a la Paeria, Antoni Postius, va reclamar a l'equip de govern que “toqui de peus a terra” i doni prioritat a altres millores més urgents. “La idea pot estar bé, però hem d'actuar abans sobre problemes molt més urgents i que tenim més l'abast”, ha dit Postius: “Algunes entrades estan col·lapsades en hora punta a Lleida, l'accés a la carretera d'Osca i la zona de la Copa d'Or, per exemple, i és urgent el desdoblament d'aquella carretera i la construcció de la rotonda de Copa d'Or, que està prevista des del 1995.” “El que no podem és embarcar-nos en idees fantàstiques a llarg termini i oblidar que mentrestant tenim les entrades a Lleida cada dia col·lapsades”, diu Postius, que aposta també per una reforma de la xarxa d'autobusos urbans que recuperi els usuaris perduts els darrers dos anys, la creació d'aparcaments dissuasius a les entrades de Lleida, i l'impuls d'una xarxa de carrils bici “amb cara i ulls”.

Des de Ciutadans, Ángeles Ribes troba que és “una bona idea” aprofitar la xarxa existent, però “no ha de suposar una inversió forassenyada ni servir per fer experiments amb gasosa”. Per la líder de C's a Lleida, “abans cal millorar la xarxa de busos, o crear alguna línia nocturna, que no pas embarcar-nos en projectes espectaculars quan els diners són els que són”.

Des d'ERC, el seu regidor a la comissió de Mobilitat, Josep Maria Baiget, ha reclamat que es concreti la proposta: “Tècnicament no es pot parlar de tramvia, els tramvies són combois amb el motor al sostre que permeten tenir unes vies ben integrades amb la resta d'usos de la calçada. Si del que es parla és de posar algun baixador en la línia de Montsó, a l'Arnau de Vilanova per exemple, o a la de la Pobla a Vilanoveta, ens podem entendre”. Això, però, reclamaria una xarxa de rodalies que de moment no existeix, més enllà dels passos fets, com ara l'increment de freqüències a la línia de la Pobla. De fet, la Generalitat, a través dels FGC, ja va anunciar a l'abril la intenció de fer un baixador a Vilanoveta.

LES FRASES

Com a idea pot estar bé, però tenim altres prioritats que demanen actuacions immediates
Antoni Postius
Cap de ciu a la paeria
Els experiments, amb gasosa i no amb diner públic; esperem la concreció de la proposta
Ángeles Ribes
Cap de ciutadans a la paeria


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona