Infraestructures i serveis

L’estació de tren de Bellisens costarà entre 12 i 15 milions

Presenten l’estudi informatiu d’aquesta infraestructura de la zona sud de Reus, que podria ser una realitat a la fi del 2021

S’estima que cap a 3.000 passatgers al dia usaran l’estació ferroviària quan entri en funcionament

El projecte per a la construcció de la nova estació de tren Reus-Bellissens comença a ser una realitat. Així ho van anunciar el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, que van presentar l’estudi informatiu de la infraestructura. Es tracta, doncs, del primer pas públic per continuar amb les fases següents i que l’estació acabi sent una realitat cap a la fi del 2021 o al principi del 2022. Font va informar que “el cost del projecte és d’entre 12 i 15 milions d’euros”, perquè hi ha dues possibilitats de construcció. En aquest sentit, la Generalitat i el consistori reusenc hauran d’arribar a un acord.

“Nosaltres apostem per l’opció dels 12 milions d’euros”, va dir el secretari, “no només per l’aspecte econòmic”, sinó també perquè “presenta més facilitats del punt de vista constructiu”. Aquesta primera opció preveu la construcció de dues vies laterals per a l’aturada a l’estació, per la qual cosa no s’hauria de veure afectat el tràfic de les vies actuals i abastaria una longitud de 520 metres. En aquest cas, es manté la rasant actual del corredor ferroviari. La segona possibilitat, en canvi, es basa en un canvi de rasant respecte del pla horitzontal, per facilitar el trànsit dels trens de mercaderies. La segona possibilitat afectaria 1.500 metres i també comportaria un augment del pressupost, que arribaria a 15 milions d’euros.

El projecte presentat està adaptat a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda. A la banda oest de l’estació, la connexió entre l’edifici i l’andana es facilitarà amb una rampa. Així mateix, les andanes estaran unides a través d’un pas subterrani al qual s’accedeix mitjançant escales i ascensor. Aquest, situat a la banda est, en l’àmbit de la universitat, comunicarà els nivells corresponents al pas inferior, ciutat i andana.

Amb la construcció de la nova estació es preveu acollir una mitjana de 3.000 passatgers al dia, de manera que es doblaria la demanda ferroviària de la ciutat. Les posades a licitació dels processos de construcció estan previstes per al 2018, i un any després començarien les obres, que es podrien allargar entre 18 i 24 mesos. Font va assegurar que el Ministeri de Foment està informat del projecte.

LA XIFRA

24
mesos a tot estirar es poden allargar les obres, que començaran l’any 2019.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona