Infraestructures

Denuncien que la C-32 fins a Lloret eternitzarà el peatge

La plataforma Preservem el Maresme ho considera un atac directe perquè no s'ha escoltat el territori i no descarten portar el cas als jutjats

Recorden que hi ha l'acord de ple de dos ajuntaments per fer consultes

“Al Maresme, allargar un nou tram la C-32 ens condemna indefinidament a pagar el peatge i per aquí no hi passem.” Així de taxatiu, una vegada més, es va mostrar el portaveu de la plataforma Preservem el Maresme, Antoni Esteban, que davant l'anunci de l'obra ja s'han posat a treballar conjuntament amb la nova plataforma catalana Mob.cat per respondre el que consideren un “atac directe” perquè els alcaldes implicats i la Generalitat no han escoltat les entitats del territori, tal com s'hi van comprometre. “No compten amb nosaltres perquè saben que la societat hi està en contra. És il·legal saltar-se els acords de ple a Lloret i Blanes per fer consultes a la població”, apunta Esteban.

Des de la plataforma maresmenca es dóna suport a l'entitat Aturem la C-32, que avui es reuneixen a Lloret, i tampoc descarten emprendre accions legals. Consideren una “presa de pèl” que el conseller de Territori i Sotenibilitat, Santi Vila, aprofiti la provisionalitat del govern per anunciar una obra milionària que “hipotecarà” els pressupostos de la Generalitat. Esteban recorda que la mateixa situació es va produir el 2010 amb l'anunci dels laterals a l'autopista del Maresme i finalment es van aconseguir aturar.

El projecte anunciat preveu perllongar en dues fases en els dos anys vinents l'autopista fins a Lloret. Així ho van reclamar a la Generalitat la setmana passada els alcaldes de Blanes, Lloret, Tossa i Tordera. En aquestes reunions, segons denuncien des de la plataforma, els van assegurar que només es tractaven qüestions tècniques i no s'hi va deixar participar a les entitats que treballen la mobilitat des del territori. “Estem molt decebuts perquè s'hi van comprometre i està clar que amb aquesta manca de transparència l'únic que volen és amagar alguna cosa”, apunta el portaveu. La setmana vinent tenen previst emprendre mobilitzacions per denunciar polítiques de mobilitat previstes pel govern de la Generalitat.

“Volem la gratuïtat el 2021”

El president del Consell Comarcal del Maresme, Miquel Àngel Martínez (CiU), recordava ahir que la concessió del peatge acaba el 2021 i que de cap manera es pot permetre que aquest es torni a renovar. Així ho van transmetre els alcaldes en l'última visita que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va fer al Consell Comarcal. “Va quedar clar que volem que sigui gratuïta el 2021 i que s'escoltarà el territori per buscar alternatives”, resumia.

En aquest sentit, el màxim responsable de l'ens comarcal assegura que estan acabant de constituir la mesa de mobilitat després que els partits polítics ja hagin escollit els seus representants a la comissió. En aquests grups de treball també s'hi compten representants de la plataforma cívica Preservem el Maresme amb l'objectiu de millorar la mobilitat a la comarca. “Ens posem a treballar tan bon punt tinguem constituït el govern de la Generalitat”, apunta el president. El tram fins a Lloret no ha d'implicar allargar la concessió, segons Martínez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona