Infraestructures

Les noves estacions fan créixer gairebé un 50% l'ús dels FGC a Terrassa

El govern estudia com donar resposta a la demanda de més freqüència, i l'única solució a llarg termini és fer obres per ampliar la capacitat de la via

L'ús dels FGC a Terrassa des que es van posar en funcionament les tres noves estacions de la línia S1 el 20 de juliol passat va créixer en poc més de quatre mesos un 48,8%. Les quatre estacions operatives a la cocapital vallesana van registrar del juliol al novembre un global d'1.072.579 usuaris, segons dades facilitades per la companyia, cosa que significa un increment de 351.738 viatgers respecte al mateix període del 2014 partint de la base que el final de trajecte a l'estació de Terrassa Rambla va tenir 720.841 usuaris.

Per estacions, la que va tenir més demanda va continuar sent la de Terrassa Rambla, amb 525.850 viatgers, i la van seguir Vallparadís Universitat –266.780–, Terrassa Estació del Nord –159.503– i Terrassa Nacions Unides –120.446–, que tanca el recorregut.

La demanda de tota la línia també es va incrementar un 8%, i va passar de 10.223.256 usuaris el 2014 a 11.041.717 el 2015. Sobre el total de passatgers que va registrar la línia, la companyia atribueix a la posada en funcionament de la prolongació de la línia de Terrassa i les noves estacions el 5,6% d'increment.

L'augment del nombre d'usuaris també ha provocat una major demanada de freqüència i combois a la línia, tant en l'àmbit institucional –ajuntaments de Terrassa, Rubí o Sant Cugat, entre d'altres– com pel que fa als usuaris, sobretot a través de les xarxes socials. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat admeten que existeix la reivindicació i estan estudiant poder ajustar encara més les freqüències de pas. Malgrat tot, el coll d'ampolla a l'altura de l'estació de Provença, on es passa a tenir una sola via, ho dificulta, ja que els trens hi passen cada 116 segons. Per suplir aquesta poca “capacitat de la via”, que encara haurà d'absorbir més trànsit quan entri en funcionament la prolongació de Sabadell, l'única solució és fer algun tipus d'obra, però ara no és una prioritat del departament. L'altra gran demanada és que els usuaris de Terrassa deixin de pertànyer a la zona tarifària tres. El govern assegura que amb el desplegament de la T-Mobilitat a finals del 2016 desapareixeran les zonificacions.

LA XIFRA

351.738
viatgers
més van registrar les noves estacions entre el juliol i el novembre respecte al mateix període del 2014.

LA DATA

29.07.15
Van començar
a funcionar les tres noves estacions de la prolongació dels FGC a Terrassa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona