Infraestructures

Les institucions ratifiquen l'acord per unir el tramvia, amb la data límit del 2020

La Generalitat accepta per escrit que el traçat final de la connexió l'escollirà l'Ajuntament de Barcelona

El govern municipal avançarà els diners de l'obra

La Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona han ratificat el compromís verbal expressat pel president Carles Puigdemont i l'alcaldessa Ada Colau en la reunió que van mantenir el 5 de febrer passat, referent a tirar endavant la connexió de les dues xarxes de tramvia que operen a la capital catalana. Una voluntat que ahir es va concretar amb la firma per part del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, d'un protocol de col·laboració per executar l'obra. A la pràctica, però, el document és poc més que una declaració formal d'intencions, ja que no concreta qüestions crucials del projecte, com ara el cost i el calendari d'execució. Sobre això últim, però, el primer punt del text esmenta que el Trambesòs i el Trambaix haurien d'estar units abans del 2020, que és quan venç l'actual pla director d'infraestructures (PDI) de la regió metropolitana. Un termini que serà més que complicat que es pugui complir, i més si es té en compte que el mateix PDI determina que, per anar bé, el projecte constructiu ja s'hauria d'haver començat a redactar l'any passat. I no és el cas.

El protocol també és taxatiu a l'hora d'assegurar que serà el consistori qui triarà el traçat per fer l'enllaç, a partir de les conclusions de la dotzena d'informes tècnics encarregats. Les seves conclusions es coneixeran aviat i a ningú se li escapa que avalaran que les dues xarxes s'uneixin per la Diagonal, l'opció defensada amb dents i ungles pel govern de Colau. Tot i que el cost de l'actuació continua sent un vector indefinit –unes fonts parlen de 100 milions, altres, de prop de 170–, ambdues administracions van ratificar ahir que serà l'Ajuntament qui financi l'obra. Per més endavant, però, queda per acordar quina fórmula s'utilitzarà per rescabalar el consistori d'aquesta despesa.

La plantilla del bus tomba l'acord

Els treballadors d'autobusos de TMB van rebutjar dilluns a la nit en referèndum –per 1.746 vots en contra i 1.278 a favor– el preacord de conveni col·lectiu que va ser acordat entre l'empresa i els sindicats UGT, CCOO i SIT. Una decisió que és similar a la que ja es va produir el 19 de novembre del 2015, i que aviva un conflicte laboral que va desembocar en una onada de vagues durant el Congrés Mundial de Mòbils. La proposta que ha estat rebutjada incloïa, entre d'altres, una gratificació de 250 euros en la paga de vacances a partir del 2018, així com un increment salarial de l'1% el 2016, del 0,5% el 2017 i del 0,5% el 2018. Arran del resultat de la consulta, sindicats com CGT, Actub, COS, USOC, CNT i BS han anunciat noves mobilitzacions i han convidat la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, a dimitir pel seu tarannà “antiassembleari”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona