Si no és un all...
“Si no roben el cable de coure, hi ha una incidència a Sants o hi ha vaga”, diu una usuària
Queixes perquè sovint la gent no pot ni seure
“Sempre passa alguna cosa. Si no roben el cable de coure, hi ha una incidència a Sants... Aquesta setmana hem anat relativament bé, però les dues anteriors van ser fatals, a més a més, perquè hi va haver la vaga”, explica la Mònica, una dona que agafa cada dia o bé l'R1 o bé l'R4 a la plaça Catalunya per anar
a Martorell. L'Esther, una altra usuària de l'R1 i l'R4, coincideix totalment amb la Mònica i assegura que per culpa del mal servei i els retards sovint arriba tard a la feina. I a la feina què? “Doncs ho tenen més o menys assumit”, diu.
Una altra usuària habitual del tren de rodalies és la Maria del Carmen, de 68 anys, veïna de Blanes. No agafa el tren cada dia, però sí molt sovint. “Vinc a veure uns cosins aquí a Barcelona”, explica. I diu que n'està farta. “Farta de l'estona que m'estic dins del tren: una hora i tres quarts de la plaça Catalunya a Blanes. Fa vint anys anava més de pressa”, assegura. La diferència amb el tren de la costa de fa vint anys és que abans hi havia semidirectes i ara tots els trens paren a totes les estacions, cosa que allarga molt el viatge. “Ara a l'hivern em conformo perquè vinc al centre i l'autobús de Lloret s'ha d'anar a agafar a l'estació del Nord. Però a l'estiu, que para a Urquinaona, no m'ho penso dues vegades: agafo el bus tant sí com no, sobretot perquè així m'asseguro que puc seure.” La Maria del Carmen explica que molts dies, sobretot cap al vespre, ha d'anar dreta. “Gairebé no hi ha ningú
que s'aixequi per deixar-me un seient”, explica.
Del mateix es queixen la Remei i l'Àngels, amigues que cada dijous baixen a Barcelona per anar a fer un curs de nutrició. “Per venir, més o menys anem bé, però per marxar molts dies no podem ni seure, i anem a Cabrera i a Premià. I cap a l'estiu ja ni t'explico, quan hi ha tots els turistes. Hi ha tan pocs vagons que anem sempre com sardines!”
L'Adrià, un usuari que agafa diàriament la línia R4 cap a Vilafranca del Penedès explica que dia sí dia també els trens van amb retard. “Com que el servei és tan dolent, fa anys que no veiem cap revisor; crec que és que Renfe no té nassos de posar-ne cap. Per això molta gent fa trampa: o bé no paguen o paguen menys zones del que toca. Paguen el que consideren que és un preu just, no abusiu. Jo a vegades també ho faig. No és just que pel mal servei que donen hagis de pagar tant”, diu.