Infraestructures

PEP MEDINA

PORTAVEU DE L'ASSOCIACIÓ 'NO ENS VENDREU LA MOTO'

“Dibuixen una Catalunya plena de parcs temàtics”

La Generalitat i els ajuntaments de Granollers, Montmeló i Parets del Vallès van aprovar un pla de reforma de l'entorn del Circuit de Catalunya que afectarà més de 500 hectàrees

La plataforma No ens Vendreu la Moto defensa que un projecte amb un impacte socioeconòmic tan important necessita un debat públic obert a la ciutadania

Convençut
Pep Medina confia a aturar el pla urbanístic de l'entorn del Circuit de Barcelona-Catalunya. Periodista i activista compromès amb el Vallès Oriental, es mostra convençut que No ens Vendreu la Moto guanyarà el judici per frenar un projecte opac que s'ha amagat a l'opinió pública, tot i que no tanca la porta a negociar am b les institucions.
Els ajuntaments implicats han venut el projecte com un pla Marshall per al Vallès Oriental

La plataforma No ens Vendreu la Moto lluita per aturar l'aprovació del pla director urbanístic de l'entorn del Circuit de Barcelona-Catalunya (PDU). El projecte preveu crear un espai turístic, d'oci i comercial relacionat amb el motor. L'associació ja té més de 600 adhesions i es mobilitzarà durant els grans premis de fórmula 1 i de Moto GP.

Per quins motius us oposeu al PDU del Circuit?
El principal motiu és la falta de debat públic al territori i d'informació per als ciutadans. Les decisions les van prendre lobbies importants a Catalunya entre passadissos i despatxos. El pla es va aprovar amb un govern català en funcions i ni els mitjans en van tenir constància.
Per què definiu el projecte com el Barcelona World del motor?
Perquè la major part del pla parla d'un macrocomplex d'oci i comerç del motor. El projecte inclou un parc temàtic, superfícies hoteleres que arribaran a les 300 habitacions, un centre comercial més gran que La Roca Village i un circuit annex dedicat al kàrting. A més, la Generalitat ja el defineix com un projecte basat en el comerç, el turisme i l'oci en què la indústria del motor només és accessòria.
Discrepeu amb l'administració perquè defenseu models econòmics oposats?
Les administracions proposen plantejaments caducs en què la promoció econòmica es basava en l'urbanisme. Volen imposar un model basat en l'oci, el comerç i el turisme, contrari a la tradició mediterrània de ciutats compactes que fomenten les pimes i el petit comerç. Dibuixen una Catalunya plena de parcs temàtics i consideren que el Circuit és un punt d'atracció d'una indústria del motor en crisi.
El Circuit no atreu inversió del sector del motor?
Ubicar la indústria al costat del Circuit no és garantia de desenvolupament. Els lobbies intenten vendre'l així però la indústria només representa el 10% del projecte. La iniciativa planteja un districte d'oficines però segur que s'acabarà convertint en un espai comercial. Ja existeix un polígon proper al Circuit destinat a la indústria del motor i s'ha transformat en un centre de magatzems logístics.
Com es permeten uns nivells d'opacitat tan elevats en un projecte públic?
Els ajuntaments ho han venut mediàticament com un pla Marshall per al Vallès Oriental i han evitat parlar dels seus defectes. Volien evitar el rebombori i el rebuig que van rebre iniciatives com el Barcelona World i els Jocs Olímpics d'hivern.
Si l'opinió pública desconeix el projecte, com convencereu els ciutadans perquè s'hi oposin?
Mostrarem que els motius d'impulsar el PDU són els interessos privats. El Circuit de Catalunya té unes pèrdues milionàries i el pressupost es basa en la injecció de diners públics. El pla és un salt endavant a la desesperada per rendibilitzar l'entorn i salvar el dèficit. És un projecte especulatiu que vol generar plusvàlua amb la venda de terrenys.
Com compensareu la creació de llocs de treball que generaria?
És una trampa. No hi ha cap estudi que asseguri que el PDU funcionarà i permetrà crear llocs de treball. El Vallès Oriental disposa de molts atractius naturals i té alternatives suficients per promoure un model econòmic diferent.
El contenciós administratiu que presentareu és l'única via per aturar el projecte?
Volem negociar però els ajuntaments no en tenen cap voluntat. Si l'administració estigués disposada a parlar, tenim moltes propostes i alternatives. Ens dóna confiança que projectes similars s'aturessin per la via judicial amb el suport de la mobilització social. Hem trobat errors tècnics en el projecte que ens donen esperança; per exemple, que el pla no té en compte l'impacte mediambiental.
Les més de 600 adhesions demostren la vostra capacitat de mobilització social?
Volem arribar a l'opinió pública catalana i per això demanem adhesions. Som una plataforma assembleària formada per col·lectius d'arreu del Vallès i tothom participa en la presa de decisions. Estem molt satisfets de la rebuda perquè pensem que avala les nostres tesis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona