Infraestructures i serveis

Transports

El tram Tàrrega-Cervera de tren, per carretera a l'estiu

L'anul·lació del trajecte ferroviari serà entre el 4 de juliol i el 2 de setembre a causa d'obres de millora d'un terraplè situat entre la capital de l'Urgell i Granyanella

Entre el 4 de juliol i el 2 de setembre, l'execució d'obres de millora i condicionament d'un terraplè situat entre els termes municipals de Tàrrega i Granyanella (Segarra) obligarà a interrompre la circulació ferroviària en el trajecte Tàrrega-Cervera de la línea R-12 Barcelona-Manresa-Lleida. Durant el període d'obres, Renfe ha establert un servei alternatiu per carretera entre Cervera i Tàrrega i ha decidit avançar els trens amb sortida des de Tàrrega en direcció a Barcelona 20 minuts per poder mantenir els horaris dels trens que surtin des de Cervera en direcció a Barcelona.

Segons els responsables de Renfe, el dispositiu inclou personal d'informació i atenció al client que orientarà els usuaris a les estacions de Tàrrega i Cervera en el transbordament bus-tren o viceversa. Per garantir aquest servei alternatiu, Renfe disposarà de serveis d'autocar per transportar els viatgers afectats.

Adif està executant des de l'11 d'abril, amb una inversió superior als 820.000 euros, les obres de condicionament i adequació d'aquest terraplè, de 400 metres de longitud, amb l'objectiu de consolidar l'estat d'aquest element de la infraestructura, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a la circulació dels trens. Un cop acabades les obres, es podrà suprimir la limitació temporal de velocitat existent en aquest punt; d'aquesta manera s'aconseguirà reduir els temps de viatge.

Des de l'11 d'abril fins ara, Adif ha dut a terme treballs previs consistents en el desviament i protecció d'instal·lacions de seguretat, senyalització i comunicacions, així com el moviment de terres, la col·locació d'una escullera, l'execució d'estructures a la part inferior del terraplè per augmentar la seva base i la neteja del drenatge.

La interrupció de la circulació és generada per la necessitat de treballar a l'interior de la infraestructura. Durant el període d'interrupció del servei, s'aixecarà la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), es rebaixarà la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'executarà la nova plataforma i es muntarà la superestructura.

L'última fase, que no tindrà afectació en el trànsit, consistirà a culminar els treballs complementaris de reposició dels elements de la superestructura de via i de les instal·lacions ferroviàries, així com en operacions per garantir els òptims paràmetres geomètrics i de funcionalitat.

Els usuaris podran consultar tota la informació sobre aquesta modificació del servei als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.es i www.adif.es (apartat “estat de la xarxa”), al telèfon d'informació 900 41 00 41, a les app Rodalies de Catalunya i Adif en tu Móvil, així com a les xarxes socials (@rodalies, @adif
i @renfe).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pioners en la gestió del litoral

palamós

L’antic Imax de Barcelona anirà a terra

Barcelona

Greuges i laments pel ‘Glòria’ als dos costats del riu Tordera

blanes
Infraestructures

Treure la pols a la samarreta

La Vall d’en Bas

El documental ‘El Ter al límit’, itinerant

GIRONA
Mobilitat

L’AMB subvencionarà el canvi de vehicle a transportistes autònoms

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Dijous amb núvols fins a migdia

Barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

El vent, el protagonista

Barcelona

Declararan Figueres “ciutat feminista” en el ple del març

FIGUERES