Infraestructures i serveis

municipal

les inversions de l'estat

Madrenas negocia amb Adif la reducció de l'aval bancari

L'alcaldessa reuneix la junta de portaveus i aposta per arribar a un acord per pagar el ‘finger' i desencallar així al més aviat possible l'obra del parc Central com van demanar la majoria dels veïns

L'endemà de la reunió al centre cívic Sant Narcís, en què la majoria de veïns van apostar perquè l'Ajuntament assumeixi el cost de l'enderroc del túnel d'enllaç entre estacions –conegut com a finger– per tal que les obres al parc Central acabin com més aviat millor, l'alcaldessa va posar fil a l'agulla per tal de poder arribar a un acord amb Adif en aquest sentit. Tal com ja havia avançat dilluns a Sant Narcís, Madrenas va sol·licitar a Adif que l'aval bancari solidari que se'ls exigeix sigui pel cost estimat de l'enderroc en l'adjudicació de l'obra (uns 270.000 euros) i no pas pel que estava previst quan es va treure a licitació (490.237,45), que és com consta en el conveni que els ha fet arribar l'ens ferroviari.

Junta de portaveus

L'alcaldessa, a més, va convocar per ahir mateix a la tarda una junta de portaveus per tal de copsar la voluntat dels grups, un cop tots van escoltar dilluns l'opinió dels veïns. En aquesta reunió, s'havia de prendre en principi una decisió final sobre quin camí emprendre, però ahir tot estava supeditat al fet que Adif accedís a rebaixar l'import de l'aval.

De fet, l'alcaldessa va deixar clar dilluns que el consistori no pensa acceptar haver de signar un aval per gairebé el doble del que costaran les obres i va dir que esperava que es tractés “d'un error” i Adif estigués d'acord que l'aval fos per la quantitat calculada a partir de l'adjudicació.

Si no hi hagués cap entrebanc i Adif i l'Ajuntament es posessin d'acord i signessin el conveni d'aquí a pocs dies, es calcula d'aquí a dos o tres mesos haurien de començar les obres. El termini d'execució dels treballs de reposició de la llosa i demolició del finger és de cinc mesos. Paral·lelament, l'Ajuntament iniciarà els tràmits per adjudicar el projecte de construcció de la marquesina que substituirà el túnel tancat –del qual va ensenyar dilluns en la reunió les primeres imatges– amb la intenció d'executar-ho tan bon punt el finger sigui a terra. Tot plegat, doncs, podria estar acabat a finals del primer trimestre del 2017, que és també quan estarà enllestida la nova estació d'autobusos, que el govern català està fent a la primera planta subterrània de l'estació del TAV.

LA XIFRA

490.247
euros
és l'import de l'aval que Adif demana a l'Ajuntament basant-se en la licitació i no en l'adjudicació de l'obra.

La CUP insta l'Ajuntament a liderar mobilitzacions

La CUP-Crida per Girona va apostar ahir per la mobilització ciutadana com a via principal per aconseguir que les obres s'acabin de manera urgent i va demanar que sigui l'Ajuntament qui lideri aquestes mobilitzacions. La portaveu cupaire, Laia Pèlach, va afirmar a través d'un comunicat que “cal que l'Ajuntament lideri una acció de protesta ciutadana i que faci una crida a tots els gironins i gironines a participar-hi”. L'alcaldessa, dilluns, es va obrir a participar en accions ciutadanes de pressió, sempre que no fossin il·legals.

A més, la CUP-Crida per Girona es va sumar ahir a la idea expressada per alguns veïns en la reunió de dilluns que aquesta “cadena d'accions i mobilitzacions ciutadanes” s'iniciï el 18 d'agost que ve, coincidint amb el 8è aniversari de l'inici de les obres. Respecte a les possibles accions, la CUP aposta per “treure les tanques, fer una operació de neteja i arranjament popular de la zona” o també “tallar les vies per aturar la circulació de trens per exigir a Adif el compromís per escrit de finalitzar les obres immediatament i pagar l'enderrocament del finger”. I és que la formació aposta per continuar exigint que sigui ADIF qui assumeixi el cost de tirar a terra el túnel d'enllaç tancat. També avala la presentació d'una demanda judicial contra l'ens ferroviari “per tots els perjudicis causats”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un informe alerta que cal ser curós amb les aus al camí de ronda de Palamós

palamós

La ZBE posarà “al límit” el transport públic a Barcelona

barcelona

Un any de moratòria per a treballadors vulnerables que necessitin el vehicle

barcelona

El Consell de l’Alt Empordà planteja un pla estratègic de gestió de residus

FIGUERES

Hinojosa marca ara la fi de les olors per al setembre del 2020

sarrià de ter

El sindicat de pilots critica Ryanair

girona

No És un Vial d’Olot es queixa al Síndic

Olot
El govern de Tossa farà una carta de paisatge

El govern de Tossa farà una carta de paisatge

tossa de mar
Nous cartells per a la promoció del comerç local
L’Escala

Nous cartells per a la promoció del comerç local