Administracions

Municipal

Colau vol que els vehicles d’Uber i Cabify necessitin un permís extra per operar

La nova autorització seria necessària per circular pels 36 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona

La mesura es podria aprovar el març del 2018

L’alcaldessa de Barcelona i alhora presidenta de l’Àrea Metropolitana (AMB), Ada Colau, ha entrat de ple en el debat, no exempt de controvèrsia, sobre el marc normatiu o les condicions amb què treballen els vehicles de lloguer amb conductor (VTC). Després de reunir-se durant prop d’una hora i mitja amb representants de diverses associacions de taxistes, Colau va anunciar ahir que ha encarregat la redacció d’un nou reglament que obligui els cotxes que operin sota el paraigua d’empreses com Uber o Cabify a disposar d’un permís suplementari, a més de la llicència de rigor.

A hores d’ara la proposta és poc més que això, una proposta, tot i que ja n’han transcendint alguns detalls. D’entrada es dona per fet que aquesta autorització només afectarà el radi dels 36 municipis que integren l’AMB, i el seu objectiu seria evitar que la proporció, fixada per llei, que dicta que no hi pot haver més d’una llicència de VTC per cada 30 taxis, quedi en paper mullar. Per donar forma a aquest reglament, s’obrirà un procés participatiu per recollir l’opinió de qui es considera que són part interessada en aquest debat, com ara els ajuntaments de l’entorn de Barcelona, la Generalitat i el Consell Català del Taxi. La previsió és que aquest instrument normatiu pugui estar aprovat entre el febrer i el març del 2018. Davant la possibilitat, en absolut descartable, que les companyies implicades puguin acabar recorrent contra la mesura i encetant un litigi legal per torpedinar la seva aprovació, la presidenta de l’Institut Metropolità del Taxi (Imet), Mercedes Vidal, va assegurar, també ahir, que ja hi ha un treball jurídic previ que avala la implantació del reglament i que, igualment, els criteris o barems que s’utilitzaran per concedir el permís estaran perfectament reglats i no seran arbitraris.

Un sector en ebullició

A l’àrea metropolitana de la capital hi ha, actualment, uns 10.500 taxis i uns 800 VTC donats d’alta. Una xifra, aquesta última, que segons les administracions gairebé s’ha doblat en els últims anys, i que ha fet que ja se superi la ràtio de llicències –30 a 1– que estableix la legislació estatal. A això s’hi ha de sumar, a més, el fet que es podria haver de regularitzar la situació de 3.000 vehicles de lloguer més sense conductor a tot Catalunya, a conseqüència d’una bateria de contenciosos judicials en curs. Un escenari inflamat que ha posat en peu de guerra el sector del taxi de la zona, que ja ha convocat aturades i protestes pel que considera competència deslleial. Un neguit que Colau va poder escoltar directament dels portaveus de les agrupacions professionals amb qui es va reunir, que li van expressar la voluntat unànime de continuar mobilitzant-se.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona