Administracions

municipal

transport públic

El rescat de la concessió privada del tramvia valdria entre 227 i 440 milions

El cost de l’operació empeny Colau a esperar fins al 2032 per implantar un model d’explotació públic

El consistori barceloní pagarà la connexió per la Diagonal

L’Ajuntament de Barcelona ja ha entrat de ple en un dels debats més espinosos inherents al projecte de connexió de les dues xarxes del tramvia a través de l’avinguda Diagonal, i que no és cap altre que quin ha de ser el model de gestió futur del servei. Partint de la premissa que ara és privat, i que no són poques les veus que reclamen que ha de passar a ser públic, l’executiu d’Ada Colau ha encarregat un informe de quinze planes que detalla quin marge hi ha per fer-ho i, sobretot, quines conseqüències tindria. I, sobre això, les conclusions són demolidores, ja que l’estudi assenyala que un rescat, avui, de l’actual concessió tindria un cost per a l’erari públic d’entre 227 i 440 milions d’euros. Aquesta suma ingent correspondria al cost de traspassar al nou concessionari –que s’entén que seria l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM)– les obres, instal·lacions mòbils i material que encara no hagi estat amortitzat o el guany cessant que es calcula que deixarien de percebre els actuals gestors.

Amb aquests números a la mà, la consigna que sembla haver adoptat el govern de Colau és la d’esperar. Per ser exactes fins al 2032, que és quan venç l’actual concessió del Trambesòs i el Trambaix. Seria llavors, segons l’informe, quan es donarien les condicions per introduir un sistema d’explotació 100% públic. Abans, però, caldrà aplanar el camí i, per a això, no es repetirà l’esquema que es va implantar amb la xarxa actual, on els operadors privats van ser els que van assumir el cost de construcció de la infraestructura. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Barcelona no només pagarà només la urbanització del tram de la Diagonal entre les places de Glòries i Francesc Macià per on s’haurà de fer la unió –i que costarà uns 68 milions d’euros–, sinó també les de l’estructura ferroviària pròpiament dita. És a dir, les vies i la subsegüent catenària.

LA XIFRA

27,959
milions
de viatgers va tenir el tramvia l’any passat, xifra que va representar un 3,08% més que el 2016.

Manifestació per reclamar la unió de xarxes

La plataforma Unim els tramvies ha convocat per dissabte una marxa per protestar contra “el bloqueig polític” que assota el projecte per unir el Trambesòs i el Trambaix per l’avinguda Diagonal. Segons defensen els organitzadors, els 3,8 km que separen les places de les Glòries i Francesc Macià –d’on sortiran les dues capçaleres de la manifestació que es trobaran a les 12 hores a Verdaguer– són el traçat idoni per fer la unió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona