Cursa contra rellotge per no quedar sense transport urbà a Palamós i Calonge
Els dos ajuntaments demanaran una moratòria mentre fan un nou concurs públic arran d’una resolució del TSJC que anul·la el conveni amb l’adjudicatària del servei
Els ajuntaments de Palamós i Calonge i Sant Antoni han iniciat un procés contra rellotge per evitar que s’interrompi el transport públic urbà als municipis arran d’una resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que anul·la el conveni amb l’empresa adjudicatària, Sarfa, del grup Sarbus.
L’estratègia, segons han avançat els alcaldes de Palamós i Calonge i Sant Antoni, Lluís Puig i Jordi Soler, respectivament, consisteix a treballar en dos fronts: d’una banda, demanar una moratòria perquè l’empresa continuï prestant el servei; de l’altra, en paral·lel, preparar un nou concurs per donar compliment a la resolució. Amb aquesta estratègia, segons Lluís Puig, es podria acatar la sentència sense que els usuaris del servei de transport públic urbà es vegin afectats en aquest impasse. “Caldrà tornar a aprovar el reglament i posar-lo a licitació. És per això que demanarem al jutge un marge de temps, una moratòria, per no deixar sense transport urbà els dos municipis”, explica Puig.
Ara mateix, segons Puig, a banda de la tramitació, tenen damunt la taula diversos models en els quals basar-se per fer el reglament. És per això que cal un període d’estudi, ja que cal definir quin és el que es tindrà en compte a l’hora de fer el nou reglament, que haurien d’aprovar els dos municipis. Fa deu anys, el transport urbà de Palamós i Calonge es va dissenyar dins la línia interurbana Barcelona-Cadaqués, que oferia Sarfa. Ara la normativa ha canviat i el servei es considera transport urbà encara que inclogui més d’un terme municipal.
LA DATA
LA FRASE
Un llarg litigi judicial que es va iniciar el 2008
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en una interlocutòria del 29 de gener, va tornar a donar la raó a l’antiga concessionària, Crurisa. La resolució considera acreditat que la sentència ferma del 2014 no es va executar mai, i que el nou conveni firmat per la Generalitat, Palamós i Calonge i Sant Antoni era un “calc mal dissimulat” del de l’any 2008. Fins llavors, i durant més de 40 anys, Crurisa havia prestat el servei.