Administracions

El quadripartit anuncia canvis en l’aparcament de Figueres

Les zones blaves i verdes es regiran per un nou model lineal de pagament i tindran deu minuts gratuïts

Els aparcaments dissuasius es mantindran de franc dues hores i la resta del dia valdran un euro

Els canvis previstos a les zones verdes i blaves d’aparcament de Figueres van anunciar-se ahir, amb un ventall de mesures que s’implementaran l’1 de gener de l’any vinent, un cop entrin en vigor les ordenances reguladores, que s’hauran de modificar. La mesura més important és l’abaratiment de les zones blaves i verdes en un 40%. “Optem per un model lineal, semblant al de Girona o al d’Olot. L’increment del cost és ara exponencial i això provoca unes tarifes que considerem molt elevades”, assegurava ahir el vicealcalde i conseller delegat de Fisersa, Pere Casellas. A més , a les dues zones, els deu primers minuts seran gratuïts per facilitar l’estacionament mínim per fer gestions ràpides i ajudar a “recuperar la capitalitat comarcal”.

A les noves àrees verdes implementades en aquest darrer mandat, al voltant de la Creu de la Mà queden buides durant el dia unes 200 places i, durant la nit, unes 43, segons va explicar Casellas. Per això, es volen posar en marxa diverses mesures. D’una banda, es buscarà algun sistema perquè aquelles persones que són de fora de Figueres però puguin justificar l’ús continuat de l’aparcament siguin tractades com a residents. En concret, Casellas va referir-se a la possibilitat que els treballadors de la zona afectada tinguin dret a aparcar-hi set hores al dia.

Amb la voluntat de garantir la rotació de cotxes, millorar la sensació de seguretat i combatre l’abandonament de vehicles, es planteja també implementar una tarifa “simbòlica” d’un euro en tots els aparcaments dissuasius de la ciutat. Les dues primeres hores, en tots els aparcaments dissuasius serien gratuïtes. Seria a partir de llavors que el cost passaria a ser d’un euro per jornada. L’alcaldessa, Agnès Lladó, va admetre que actualment hi ha un problema greu amb els vehicles abandonats que ocupen permanentment una plaça i va assegurar que la falta d’aparcament ve donada per “la falta de rotació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona