Banyoles delega a Xaloc la gestió de multes
L’Ajuntament de Banyoles ha delegat a la Xarxa Local de Municipis Gironins (Xaloc) la gestió de la recaptació voluntària i executiva de les multes i sancions imposades per infraccions de la normativa de trànsit i seguretat viària. La cessió és efectiva des de diumenge passat, dia 1 de març.
Fins ara, l’Ajuntament de Banyoles executava amb els seus propis serveis la tramitació dels procediments administratius en matèria de trànsit i la recaptació per la via voluntària de les sancions imposades, i tenia delegada la recaptació en via executiva de tots els ingressos municipals al Consell Comarcal del Pla de l’Estany, des del mes de febrer del 2008.
La complexitat tècnica i l’especialització que calen per a la tramitació del procediment administratiu en matèria de trànsit i la necessitat de reorganitzar els serveis de la secretaria municipal de l’Ajuntament han estat els principals motius pels quals l’Ajuntament de Banyoles ha delegat aquestes tasques a Xaloc, ja que està especialitzada en aquesta matèria. El conveni signat té el suport del ple.
Xaloc és un organisme autònom de gestió tributària de la Diputació de Girona que té com a finalitats i competències les facultats de gestió i recaptació d’ingressos de dret públic, entre altres, les sancions en matèria de trànsit.