Administracions

Recullen signatures pels canvis al carrer de la Creu, a Girona

Una quarantena de comerciants reclamen que es revisin i critiquen el poc diàleg

El govern n’està fent el seguiment

Més d’una quarantena de comerciants del carrer de la Creu de Girona han signat una instància reclamant a l’Ajuntament la revisió del projecte que s’ha executat en aquest vial, que qualifiquen de nyap. Els signants, que adrecen l’escrit a l’alcaldessa, Marta Madrenas, recriminen al govern que no hagi consultat els veïns i afectats sobre aquest projecte. A grans trets, reclamen una millora de la seguretat, principalment arran del carril bici, i més zones de càrrega i descàrrega. La regidora de Mobilitat, Marta Sureda, diu que el govern està molt atent a l’actuació, que es millorarà la seguretat, i també les zones de càrrega i descàrrega –una demanda que afecta més zones–, i que sobre les dificultades del trànsit –s’ha suprimit un dels dos carrils– es vol mirar quina afectació hi tenen unes obres que s’estan fent al carrer Migdia, un cop aquestes s’acabin.

Pep Usan, un comerciant de la zona, considera que s’hauria d’haver parlat abans de fer res amb els veïns i comerciants del carrer per trobar-hi solucions.

Per això reclamen que es redueixi el carril de zona blava per facilitar el trànsit i augmentar la zona de càrrega i descàrrega, posar més control policial perquè la gent s’acostumi a complir la normativa viària, tant vehicles a motor com a pedals, i millorar les noves senyalitzacions. Usan destaca que la recollida de signatures s’ha limitat als comerciants, la majoria dels quals han signat: “Si ho haguéssim ampliat als veïns, podrien ser centenars”, afirma.

Des de Guanyem Girona es mostra el seu descontentament amb consideracions semblants. Per això, i en un comunitat fet públic, plantegen una modificació en dues fases: una d’immediata i una a mitjà termini; primer per solucionar els problemes de visibilitat i congestió del carrer cal treure la zona blava que queda al mig de la calçada. La segona fase és molt concreta, perquè reclamen que es faci una reforma integral que consistiria a recuperar la proposta dels experts, que mantenia un carril de circulació però ampliava les voreres a banda i banda.

“Ens queden detalls per acabar”

La regidora de Mobilitat, Marta Sureda, admet que l’actuació s’ha fet sense un projecte clar i definit, com sí que es va fer al primer tram de carrer Joan Maragall. Per això, i segons Sureda, s’ha estat atent a les consideracions dels comerciants, com ara les zones de càrrega i descàrrega. “Pel que fa a la millora de la seguretat, aquest és per nosaltres un tema absolutament primordial i l’anirem millorant, com ara amb la senyalització i la supressió de places d’aparcament on es consideri.” També es vol esperar a veure com afecta el trànsit l’acabament d’unes obres al carrer Joan Maragall.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona