Administracions

L'hospital de Can Ruti tindrà zona blava d'aparcament

La proposta està sobre la taula, però no és mal vista per cap dels agents implicats i tot sembla indicar, per tant, que s'activarà molt aviat

Inicialment s'oferiran unes 120 places, que seran de pagament entre setmana, al matí

L'hospital de Can Ruti
de Badalona té un pro-blema endèmic d'aparcament, sobretot els matins i migdies de dilluns
a divendres, quan tenen lloc les consultes externes. Les administracions estan disposades a posar fil a l'agulla i a mirar de resoldre una situació de caos que no s'ha aconseguit pal·liar amb la millora de les connexions en transport públic.

Tot indica que el primer pas que es farà per regular l'aparcament dels cotxes particulars serà l'habilitació d'una zona blava –actualment tota l'oferta és gratuïta– que consistirà en unes 120 places implantades al perímetre del centre hospitalari. La proposta està encara en via de negociació, però és factible afirmar que tirarà endavant. Oficialment, totes les parts implicades en l'actuació eviten pronunciar-se fins que es formalitzin les reunions previstes però, d'entrada, ningú veu amb mals ulls implantar, per primer cop, l'aparcament de pagament.

La major part dels terrenys són propietat de l'Institut Català de la Sa-lut i, per tant, la seva posició és clau. També es tindrà en compte la visió de l'Ajuntament de Badalona, de la Federació d'Associacions de Veïns de Badalona i de la Taula de la Mobilitat de Badalona.

Des del consistori badaloní, tant el tinent d'alcalde de Badalona Habitable, Oriol Lladó, com el gerent de l'empresa municipal que gestiona la zona blava a la ciutat, Christian Carneado, es mostren prudents, però ja tenen al cap com seria aquesta primera àrea d'aparcament de rotació. Podria funcionar els matins, de dilluns a divendres, i els diners recaptats servirien per pagar els estudis necessaris per definir, en un parell d'anys, un projecte més global d'aparcament que dibuixés una solució definitiva. El dia 11 presentaran el projecte als responsables de l'hospital. Lladó deixa molt clar que qualsevol canvi “només tirarà endavant si té el consens de tothom”.

Des de la FAVB, l'entitat que va liderar una batalla per tal que l'aparcament fos completament gratuït, es mostren cauts: “Estem disposats a valorar qualsevol proposta, però de moment només tenim clar que cal abordar el problema de l'aparcament”, afirma el president de l'entitat, Sigfrido Ramos. Fonts de la Taula de la Mobilitat veuen amb bons ulls implantar àrees de pagament, però consideren que cal buscar “una solució global, no parcial”. “Cal regular el cent per cent de la zona i establir diferents tarifes, així com buscar solars alternatius on puguin estacionar els treballadors i els pacients que ingressen i no mouran els cotxes fins al cap de molts dies”, afirmen.

LES XIFRES

120
places
de zona blava és el nombre aproximat que es volen habilitar d'entrada.

LES FRASES

El problema de l'aparcament és evident, i per això volem trobar una solució de consens
Oriol Lladó
regidor de badalona habitable
Estem davant una oportunitat per afrontar el problema i buscar una solució definitiva
Sigfrido Ramos
president de la favb
7
hores diàries,
de les set del matí a les dues del migdia, el pàrquing registra un cent per cent d'ocupació
.

Es descarta guanyar aparcament per sobre de la B-20

M.membrives

Des de l'hospital de Can Ruti reconeixen que hi ha hagut converses amb els responsables municipals i que s'ha constituït un grup de treball per millorar la situació de l'aparcament entorn del centre sanitari. Confirmen que hi ha prevista una altra trobada del grup de treball la setmana vinent i que, de moment, no hi ha cap decisió presa en ferm. El que sí que ha fixat el centre hospitalari és una nova ubicació per a totes les ambulàncies, a prop d'urgències, que permetrà descongestionar el trànsit a la zona de l'entrada de consultes externes. Aquesta nova ubicació serà possible un cop acabades les actuacions de millora a la via d'urgències que s'estan duent a terme actualment.

Els responsables de Can Ruti fa temps que treballen per trobar una solució a la congestió de vehicles a la zona de l'aparcament. Una de les possibilitats que recentment apuntava el centre era la creació de zones d'aparcament en terrenys per sobre de la B-20, allunyats de l'hospital però comunicats amb autobusos llançadora que acostessin
els usuaris al centre sanitari
i a la zona del campus universitari. Fonts del centre expliquen que aquesta proposta s'ha descartat, de moment, pel cost econòmic que
tindria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona