Infraestructures i serveis

Mobilitat

Més transport públic per al Maresme

El conseller Josep Rull presenta el pla de mobilitat de la comarca als alcaldes i reclama a l'Estat que pagui els 300 milions d'euros pendents per finançar-lo

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va presentar ahir als alcaldes de la comarca el document base sobre el qual s'articularà el futur pacte per a la mobilitat sostenible del Maresme, un document llargament esperat i reivindicat per millorar la situació al territori. El treball posa especial èmfasi en la millora del transport públic per tal de propiciar un canvi de model on el vehicle privat deixi de ser omnipresent. Per aquest motiu, la reestructuració dels serveis de bus interurbà, però sobretot la millora de l'actual oferta ferroviària, són algunes de les actuacions més rellevants incloses en un document que el govern de la Generalitat preveu signar amb els ajuntaments en un termini de dos mesos. Rull va destacar que la intenció ara és obrir el debat amb el territori, a través del Consell Comarcal, per tal d'establir les prioritats de tot un paquet d'accions que estan valorades en més de 635 milions d'euros. Amb l'horitzó temporal del 2020, l'objectiu, segons Rull, és assolir una mobilitat “més eficient, sostenible i segura a la comarca”. “Això vol dir menys cotxes circulant per les carreteres, que els que circulin siguin més nets i que el transport públic tingui més capacitat per captar usuaris”, va resumir el conseller.

Un dels esculls que ara s'haurà d'afrontar és com es finança aquest pla, i Rull va aprofitar la presentació del treball per exigir al govern de l'Estat espanyol que transfereixi d'una vegada els més de 300 milions d'euros que encara resten pendents del conveni de traspàs de titularitat de la carretera N-II al seu pas per la comarca, signat el 2009. Dels més de 400 milions compromesos en el seu moment, només n'han arribat a Catalunya 97,4 milions, que la Generalitat va acabar destinant a polítiques d'habitatge un cop descartats els polèmics laterals de l'autopista. “Sovint el gran pretext que té Madrid per no fer les coses és adduir a la manca de consens i amb aquest pacte de mobilitat hi volem anar tots plegats”, va apuntar.

Política de peatges

A banda d'una millor gestió del transport públic, el pla contempla també la conversió de l'actual N-II en una via cívica i integrada en el paisatge urbà, impulsar el corredor de l'autopista C-32 per a desplaçaments de mitjà i llarg recorregut i resoldre les connexions pendents, descarregar les travesseres urbanes de trànsit o millorar la connectivitat en bicicleta i a peu. Del que no es va parlar és de la gratuïtat de l'autopista, ni tan sols per als maresmencs, i el conseller, com en altres ocasions, es va limitar a dir que no renovaran la concessió de la via i que la intenció és implantar-hi “un canvi de model” pel que fa a les polítiques de peatges que serveixi “com a regulador de la mobilitat”.

LA FRASE

Hem elaborat un paquet de mesures concretes i ara ens prenem dos mesos per obrir el debat
Josep Rull
territori i sostenibilitat

LA XIFRA

635
milions.
És la valoració que ha fet la Generalitat del cost de totes les actuacions de millora de la mobilitat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona