Infraestructures i serveis

Portbou confia que el tren de nit de París es podrà recuperar

L'alcalde Josep Lluís Salas admet que la mobilització per mantenir-lo ha estat més forta a l'àrea de Tolosa

L'últim tren de nit París-Portbou va circular el 10 de desembre passat, després que l'operador francès SNCF decidís suprimir aquesta línia. Amb tot, les fortes mobilitzacions a banda i banda de la frontera de sindicats de treballadors, càrrecs electes i entitats d'usuaris han fet fer marxa enrere a l'Estat francès, com a mínim en part. “Les mobilitzacions, sobretot a la zona de Tolosa, han aconseguit que s'ho repensessin, com a mínim fins a Tolosa, on allà aquest tren es dividia amb un ramal en direcció a la Tor de Querol i un altre que venia a Portbou”, explica l'alcalde. “Volem creure que si el tren torna fins a Tolosa ja no serà tan difícil recuperar també la part que venia fins a Portbou”, hi afegeix Salas.

Amb tot, aquesta possibilitat només es confirmaria a la primavera, ja que l'SNCF, tot i acceptar rellançar el tren de nit, ha demanat un termini d'uns sis mesos per poder tornar a planificar el servei. A Portbou, on el tren arribava a les 8.30 h, la pèrdua d'aquest servei ha significat la desaparició d'un flux de viatgers que aprofitaven la parada per consumir o fer algunes compres al municipi. L'associació d'usuaris del tren de la costa també ha apel·lat a mantenir les mobilitzacions per recuperar aquest tren, recalcant que hi ha en joc les connexions de transport de viatgers amb la Catalunya del Nord i la potenciació del conjunt de la línia ferroviària de la costa.

Nou tren de mercaderies

D'altra banda, pel que fa al transport de mercaderies, Salas avança que a partir del mes de febrer arribarà a Portbou un comboi de contenidors frigorífics procedent de Silla i en direcció a Rotterdam. Les previsions són que es tractarà d'un comboi d'uns 650 m, més del que permeten les instal·lacions de l'estació, i per això el tren s'haurà de dividir en dos trams a Girona. A Portbou es realitzarà l'operació de transbord perquè el comboi pugui seguir el seu recorregut per les vies d'ample europeu, amb l'activitat que això suposarà per a l'estació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona