Infraestructures i serveis

Infraestructures

El govern reclama a l'Estat el tercer rail fins a Portbou

Ricard Font recorda que des del 2013 s'espera que Foment signi el protocol que permet al govern català fer el baixador del TAV a l'aeroport de Girona

El secretari d'Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, va reclamar ahir al govern espanyol que inclogui l'estesa de l'ample internacional entre Vilamalla i Portbou dins l'agenda del corredor mediterrani i n'enllesteixi el projecte abans del 2020 i a partir d'aquesta data que es comenci a executar.

“L'estat mai ha tingut el Figueres-Portbou com una obra prioritària dins el que és el corredor mediterrani”, va dir Font, abans d'explicar que per al govern és una infraestructura molt important perquè permetria traslladar trànsits de mercaderies a la línia del TAV, revitalitzar l'activitat a Portbou i aprofitar la terminal intermodal de Vilamalla. “Mai l'Estat ha posat en un document la implantació d'un tercer fil de mercaderies”, hi va afegir Font indicant que, per contra, la Generalitat ho considera important per promoure la terminal de Vilamalla però també perquè “permetria que tant el port de Tarragona com el de Barcelona disposessin d'una alternativa més a l'hora de moure mercaderies cap a Europa”.

D'altra banda, el secretari d'Infraestructures també va recordar que des del 2013 la Generalitat de Catalunya està esperant que Foment signi el protocol que permeti tirar endavant l'obra del baixador del TAV a Girona; una obra que es valora entre 9 i 11 milions d'euros i que ha de finançar la Generalitat. Segons el secretari d'Infraestructures, “com que la via del TAV és titularitat d'Adif, són ells els qui han de tramitar el projecte, i ja fa quatre anys que esperem que es desencalli aquest tràmit, que ens ha de permetre executar, finançar i pagar el baixador”. “És un projecte que forma part de la llista de petites infraestructures que donarien sentit i millorarien la competitivitat” a l'aeroport Girona-Costa Brava”, hi va afegir Ricard Font.

LA FRASE

L'Estat mai ha tingut el Figueres-Portbou com una prioritat dins el corredor mediterrani
Ricard Font
secretari d'infraestructures

Acte pel corredor a Tarragona

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, va anunciar ahir que els empresaris de la Cambra seran presents en la trobada que es farà dilluns al Palau Firal i de Congressos de Tarragona d'empresaris i societat civil per debatre i informar sobre la situació del corredor mediterrani. La trobada està organitzada per l'Associació Valenciana d'Empresaris i té la col·laboració d'organitzacions socials i empresarials catalanes, com ara el Cercle d'Economia i Foment del Treball. Espadalé va fer aquestes declaracions després d'escoltar la ponència del secretari d'Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira, sobre el corredor mediterrani organitzada pel Cercle d'Infraestructures. Per Espadalé, la ponència de Boira demostra “la ceguera total de Madrid” amb referència al corredor mediterrani. “No ens creuen a nosaltres, però tampoc als europeus”, hi va afegir just abans d'anunciar la trobada de dilluns a Tarragona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona