Infraestructures i serveis

municipal

ferrocarrils

Mataró no es resigna a perdre el tren a l'aeroport

L'alcalde rep una carta que contradiu el secretari d'Infraestructures de la Generalitat i obre la porta a disposar de nou del servei

L'Ajuntament manté la reivindicació de recuperar la connexió

Mataró no es dona per vençuda i creu que encara hi ha possibilitats per recuperar la connexió directa en tren de la comarca amb l'aeroport del Prat. Després que el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, admetés no fa gaire temps que ara per ara era “tècnicament impossible”, el mateix Departament de Territori i Sostenibilitat obre la porta a tornar a disposar d'aquest servei en un futur. En una carta signada pel director general de Transport i Mobilitat, Pere Padrosa, i adreçada a l'alcalde de Mataró, David Bote (PSC), s'apunta que la comunicació ferroviària de la capital del Maresme amb el Prat s'estudiarà i s'afegirà com a proposta als treballs que s'estan elaborant per redissenyar la xarxa de Rodalies actual i que tenen com a objectiu primordial configurar una nova oferta de servei de transport public més adequada a la demanda real de mobilitat del conjunt dels ciutadans.

En vista del que considera que és una contradicció manifesta, Bote ha demanat al Departament que aclareixi la situació i digui si és possible o no tornar a tenir aquests trens directes. “D'una banda, tenim les declaracions del secretari d'Infraestructures i de Mobilitat i, d'una altra banda, disposem d'una carta que no parla de motius tècnics i que manté que és una proposta que s'ha de valorar en el conjunt d'un estudi que s'està fent”, explica l'alcalde. Ricard Font va detallar que la implantació del TAV va obligar a modificar la configuració de vies de l'estació de Sants de Barcelona. Des d'aleshores no es permet que els trens que venen del túnel de plaça Catalunya puguin usar la via que porta fins a l'aeroport com passava fins al 2005.

Malgrat això, l'alcalde prefereix agafar-se a les paraules per escrit de Padrosa i reivindica la necessitat no només per a la ciutat sinó també per a la comarca del Maresme de continuar lluitant per exigir una connexió clau per al desenvolupament econòmic del territori. Per a Mataró, des del punt de vista de la mobilitat, la línia de Rodalies fins al Prat era un dels seus principals factors de dinamització. El fet de tenir una infraestructura com l'aeroport a poc més de trenta minuts es veu ara com un incentiu per captar l'atenció dels futurs inversors. “Utilitzarem totes les vies per recuperar un actiu tan important”, insisteix a dir David Bote.

El transbord

Ara bé, en el que sí que s'ha compromès el secretari d'Infraestructures de la Generalitat és a intentar millorar l'intercanvi de trens necessari per arribar fins a l'aeroport en les millors condicions possibles. “La voluntat és que aquest temps d'espera entre un i altre comboi sigui molt curt i que vagi dels tres als cinc minuts”, va afegir-hi Ricard Font. Una promesa que, d'una altra banda, considera que és de difícil acompliment tenint en compte que el servei de Rodalies que es presta en aquests moments no només a la zona metropolitana sinó arreu del país està “lluny d'aquesta sofisticació” i de poder casar horaris entre diferents línies.

LA DATA

2005
És l'any
en què la comarca va perdre la connexió ferroviària directa amb l'aeroport del Prat.

LA FRASE

Utilitzarem totes les vies per recuperar un actiu tan important com la connexió directa amb el Prat
David Bote
alcalde de mataró


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona