Infraestructures i serveis

rodalies

el futur de l'r15

Trens Dignes alerta que el futur de l'R15 està en perill

La plataforma reclama a les institucions locals de l'Ebre que es mobilitzen per defensar aquesta infraestructura

Han convocat per dissabte un acte de protesta a l'estació de Móra la Nova

El desdoblament de la línia ferroviària R14 entre Lleida i Reus, pactat entre Foment i la Generalitat, podria significar la fi de la línia R15. Així ho assegura la plataforma Trens Dignes, que reclama a les institucions locals i comarcals de les Terres de l'Ebre que es mobilitzen per defensar aquesta infraestructura. “Hi ha la possibilitat que l'R15 desaparegui quan tot el trànsit de mercaderies circule per l'R14 i ningú es mou per evitar-ho”, va alertar el portaveu de Trens Dignes, Josep Casadó.

Actualment, el transport de mercaderies utilitza l'R15 per circular des de Catalunya cap a Saragossa, mentre que el trajecte en sentit invers es fa per l'R14. Dels 80 combois que circulen diàriament per l'estació de Móra la Nova, la majoria són de mercaderies i només 12 són de passatgers. “Si els polítics no fan res per defensar una infraestructura que si es construís ara costaria 400 milions d'euros, l'acabarem perdent”, va lamentar el portaveu de Trens Dignes. En aquest sentit, la plataforma reclama més suport a projectes com ara el tren turístic Lo Caspolino.

I per tal de reivindicar el manteniment i la millora de les mancances de l'R15, Trens Dignes ha convocat un acte de protesta dissabte a l'estació de Móra la Nova, que considera l'estació central de la Ribera d'Ebre i la Terra Alta. La concentració tindrà lloc a dos quarts d'onze i Trens Dignes fa una crida tant als agents socioeconòmics com als polítics perquè s'hi afegeixen.

LA XIFRA

80
combois
circulen diàriament per l'estació de Móra la Nova, 68 dels quals de mercaderies i 12 de passatgers.

Gairebé un any sense cap estació oberta

Fa gairebé un any que va tancar l'estació de Móra la Nova, l'única que quedava oberta entre Reus i Saragossa. I la reobertura d'aquesta estació com a estació central del nord de les Terres de l'Ebre és una de les reivindicacions de la protesta que Trens Dignes ha convocat per dissabte que ve amb el lema #MaltractatsR15. També reclamen una nova freqüència matinal en direcció Barcelona, ja que ara entre les vuit del matí i les dotze del migdia no hi ha cap tren; l'eliminació dels nous horaris que oficialitzen els retards i la renovació de la flota de combois. Finalment, Trens Dignes recorda que el desembre passat el Parlament va aprovar la creació de l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de les Terres de l'Ebre i que encara no s'ha fet cap pas per constituir-la. D'altra banda, la plataforma celebra que després de quatre anys de lluita s'han rebaixat les tarifes i s'inverteixen 13 milions d'euros per eliminar les LTV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona