Medi ambient

Faran un altre espigó a la punta Prima per allargar el port d'Aro

La UTE, que vol obtenir la concessió, el planeja contra els temporals de garbí i llevant

El paratge està protegit

El Club Nàutic Port d'Aro projecta la construcció del segon espigó, a 75 metres al sud de l'actual, a davant del paratge protegit de punta Prima. Així és com ho preveu el projecte que la unió temporal d'empreses (UTE) –formada per Sierra de Mias i la direcció del port– va presentar a la Generalitat per adquirir-ne la concessió nova –l'any que ve caduca la vigent–, i que la direcció general de Transports i Mobilitat de la Generalitat ha resolt favorablement.

La punta Prima és a l'entrada del port i tanca l'àmbit de la platja sa Conca, dins la ciutat residencial de s'Agaró, que és bé cultural d'interès nacional (BCIN) i té un pla especial de protecció. També, consta com a paratge protegit segons el pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) de Platja d'Aro, aprovat el 2012, que el defineix d'“alt valor paisatgístic i ambiental”.

La resolució de Transports i Mobilitat no menciona l'impacte ambiental que la construcció de l'espigó pot suposar a davant d'un paratge natural protegit i destaca aquesta mesura per “l'efectivitat de reducció de l'agitació interior i en bocana respecte als temporals de garbí i llevant en més del 50%”.

Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat indiquen que el projecte guanyador del concurs no preveu cap afectació en l'espai natural i que quan es demanin els permisos i autoritzacions de les obres s'emprendrà el procediment administratiu d'avaluació d'impacte ambiental perquè s'adeqüi a la norma urbanística i mediambiental que sigui vigent.

LES XIFRES

75
metres
és la distància al sud de l'espigó actual (cap a l'esquerra, en la imatge superior), on es faria l'estructura.
250
amarradors
són els que eliminarà la UTE, que vol la nova concessió del port d'Aro per fer lloc a eslores més grans.

Menys amarradors i més eslores

D'altra banda, un grup de socis qüestionen que els nous adjudicataris del club vulguin eliminar 250 amarradors i deixar fora les embarcacions de petita eslora per prioritzar l'espai per a d'altres de més grans. La nova concessió comença al març del 2016. Concretament, la UTE preveu passar de 825 a 575 amarradors i treure'n de poca eslora per prioritzar els de 12-15 metres, cosa que comportarà l'exclusió del club d'una gran part les embarcacions inferiors a vuit metres. Els socis crítics, a més, denuncien que la direcció va ocultar aquests plans en les assemblees.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Espais naturals gironins, protegits i pressionats

GIRONA

Violentes càrregues policials contra els manifestants concentrats a l’aeroport del Prat

barcelona

Continuen els talls a diferents punts de la xarxa viària catalana

barcelona

Almenys 67 vols haurien estat cancel·lats al Prat per les protestes

barcelona

Centenars de persones que arriben caminant a l’aeroport d’El Prat col·lapsen els accessos

barcelona
FRANCESC CANALIES
DIRECTOR DE CONSORCI DEL MEDI AMBIENT I SALUT PÚBLICA SIGMA

“Les llavors antigues guarden la memòria de la seva adaptació”

olot

Reformen l’interior de l’ajuntament de Sant Climent Sescebes

SANT CLIMENT SESCEBES

Reparen els degoters del pavelló poliesportiu de l’Escala

L’ESCALA

Vinyes ben altes i varietats antigues contra la sequera

PORRERA