Infraestructures i serveis

França escanya l'alta velocitat fins a Montpeller

El Senat francès no considera prioritari el tram d'alta velocitat del corredor mediterrani a partir de Perpinyà

El Senat francès ha donat a conèixer les conclusions de la seva comissió de transports, on considera que la construcció del tram ferroviari d'alta velocitat que falta entre Montpeller i Perpinyà “ha de ser retardat quinze anys per raó del seu cost”, ja que el considera “una inversió excessiva”. Els senadors francesos, de dreta i d'esquerra, veuen prioritària “la modernització de la xarxa convencional”.

La presidenta de la regió Occitanie, Carole Delga, ha reaccionat afirmant que no accepta “aquesta decisió d'abandó ferroviari i aïllament del territori”. Delga denuncia que la decisió “nega el desenvolupament de la regió, i el que hauria de fer és defensar-lo.” El 26 d'octubre Delga reunirà tots els actors financers i polítics de la línia entre Montpeller i Perpinyà per fer pressió al govern de París.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va participar al juny a la Universitat de Perpinyà Via Domícia en una jornada de l'associació Ferrmed sobre “el desenvolupament ferroviari a l'espai mediterrani francoespanyol.” L'entitat organitzadora és una associació internacional de caràcter multisectorial i un grup de pressió, liderat des de Catalunya, que té com a objectiu “impulsar un gran eix ferroviari que ha d'unir el sud i el nord d'Europa”. En l'acte es va demanar “l'acceleració de la línia d'alta velocitat entre Montpeller i Perpinyà”, ja que actualment “els TGV i AVE circulen per les vies convencionals entre les dues ciutats, on no poden agafar la velocitat per a la qual estan concebuts”.

Finançament per al Tren Groc del Conflent i la Cerdanya

El Tren Groc de via estreta que recorre el Conflent i l'Alta Cerdanya a partir de Vilafranca del Conflent ha obtingut un finançament públic de sis milions i mig d'euros per refer les vies en el tram de Font-romeu a l'estació de la Tor de Querol, on enllaça amb la SNCF francesa i la Renfe espanyola. Aquest tren històric –l'únic mitjà de transport entre la Cerdanya i la plana del Rosselló quan la carretera N-116 queda tallada per esllavissades i nevades– ha estat a punt de desaparèixer. Només funciona correctament a l'estiu com a atracció turística. Els fons que permetran la reparació de les vies han estat desbloquejats per les administracions de l'Estat francès, la regió Occitanie i el consell departamental de la Catalunya del Nord. L'any passat les mateixes institucions hi van invertir ja quatre milions. En les deliberacions al consell departamental l'oposició de dreta ha demanat que aquesta línia pugui ser privatitzada i deslliurar així les institucions de finançar-la, una demanda reiterada de fa anys. Els sindicats i els partits d'esquerra no volen que el Tren Groc deixi de formar part del servei públic de la SNCF.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

80 dotacions dels Bombers han treballat durant la nit a la Ribera d’Ebre

Sarrià colla Hinojosa perquè redueixi la pudor al límit legal

sarrià de ter

L’Ajuntament d’Olot i No És un Vial, junts per la variant

Olot

Enderroc de les naus d’Agater, al centre de Cornellà

CORNELLÀ DEL TERRI

El tram de l’N-II de Vilademuls a Orriols s’obrirà a mitjan juliol

girona

Recuperar l’entorn de la Pilastra val 150.000 euros

girona
DUAITA PRATS
PORTAVEU DE LA PLATAFORMA NO ÉS UN VIAL, ÉS UN CARRER, D’OLOT

“La força l’aporten els veïns”

Olot

Nova fumigació al parc de la Devesa la nit que ve

girona

Prevenció d’incendis a la muntanya de Colera

colera