Infraestructures

La nova estació de busos de Girona estarà feta al març

Ara s'estan muntant les infraestructures tècniques i de seguretat

D'aquí a un mes es començaran a posar els elements que faran més identificable l'espai

Uns grans silenciadors apagaran el soroll dels ventiladors

La futura estació de busos de Girona, al subsòl del parc Central, estarà acabada d'aquí a cinc mesos, al març, onze mesos després d'haver començat. Quan es compleix, doncs, mig any de l'inici dels treballs, l'aspecte de com serà la futura estació és encara, però, irreconeixible en bona part dels disset mil metres quadrats que fa l'espai. El motiu és que s'està executant l'obra d'infraestructura, amb elements de servei com ara els tubs de ventilació i la xarxa de ruixadors en cas d'incendi. Pràcticament un 50% dels tubs de ventilació ja estan instal·lats. Els tècnics compten que es trigarà un mes a instal·lar el que falta i que llavors ja es començaran a posar els elements que faran més identificable l'estació.

La zona on hi haurà les 27 andanes és ara mateix una gran superfície llisa damunt la qual està dibuixada amb cons la zona per on circularan els busos i on ja s'estan fent els primers treballs per fer-hi aviat les voreres. A l'espai central, on hi haurà 24 de les 27 andanes, hi ha instal·lada l'estructura metàl·lica del que serà la futura àrea d'espera –a tot el voltant i al sostre hi aniran panells de vidre–. A banda i banda hi ha les sortides d'emergència, i uns grans espais on hi ha unes estructures per silenciar el soroll que faran els ventiladors, que encara no estan col·locats.

Els tècnics recorden que el fet de ser una estació al subsòl obliga a extremar les mesures de seguretat. En aquest sentit, a més dels ruixadors pels quals cauria aigua en cas d'incendi, en una emergència els ventiladors actuarien també com extractors del fum.

Els busos entraran i sortiran tots per la mateixa entrada –la que hi ha a la zona de l'antiga plaça Europa–. Baixaran per l'esquerra de l'accés i pujaran per la dreta per evitar haver-se d'encreuar i facilitar la fluïdesa. La circulació dins l'estació serà en el sentit de les agulles del rellotge. El paviment de la zona d'andanes i de la calçada serà de formigó.

L'entrada per als viatgers serà pel mateix vestíbul per on s'accedeix al TAV. Baixant l'escala mecànica, al nivell menys 1 –les andanes del TAV són al nivell menys 3–, hi haurà l'accés, que donarà a les taquilles –n'hi haurà nou–, els lavabos i els panells informatius. Aquesta zona és la primera que comença a agafar forma i ja hi són distingibles les futures finestretes.

LES XIFRES

17.000
metres quadrats
fa aproximadament la superfície on s'està construint l'estació, al subsòl del parc Central.
11
mesos
són els que haurà durat l'obra si es compleixen els terminis previstos. Es va iniciar a l'abril.
7,8
milions d'euros
és el pressupost de l'obra, que executa l'empresa gironina Rubau Tarrés.

Horaris adaptats a la intermodalitat

El secretari d'Infraestructures diu que serà el gran repte un cop l'estació nova d'autobusos entri en servei
J. Nadal

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, diu que el repte de futur, un cop entri en servei la nova estació de busos de Girona, serà fer una integració dels horaris dels serveis de bus i tren per a un ple aprofitament de la intermodalitat: “Hem d'aconseguir que qui arribi en tren tingui una bona connexió per marxar en tren, i al revés.”Hi afegeix que aquest “nou pas endavant” coincidirà amb l'engegada del projecte de mobilitat per integrar tot el transport públic amb una sola targeta de transport –el 2018–. Font considera que Girona tindrà una infraestructura de primer ordre amb la nova estació de busos, i que facilitarà la connectivitat amb el conjunt de les comarques gironines i el tren convencional i l'alta velocitat. Destaca que el projecte de l'estació s'ha treballat amb el sector del transport, que va fer les seves aportacions a la millora del projecte: “No sempre es poden atendre totes, però la integració de les seves propostes ha estat molt pensada”, assegura.

Quant a les dimensions de l'estació de busos, lligada també a l'estació del TAV, considera que està equilibrada amb una projecció de futur: “No es poden fer aquest tipus d'infraestructures pensant en la demanda actual. Tenir l'estació del TAV aquí, per exemple, augmenta la demanda, i la tendència és que cada cop hi hagi més demanda de transport públic. Hem de preveure-ho, això.” Font qualifica d'“encert” haver situat l'estació del TAV i la dels busos al centre de la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona