Infraestructures i serveis

transports

El triple de temps per anar de Lloret a Blanes a l'estiu en bus

Responsables de l'empresa lloretenca Transport Pujol consideren imprescindible que s'allargui la C-32 fins al municipi

Diuen que els embussos a la GI-682 els fan incomplir normatives europees

Els autobusos d'una empresa de Lloret de Mar triguen el triple de temps per arribar fins a Blanes en temporada alta respecte a la resta de l'any. Així ho asseguren responsables de la companyia Transport Pujol, que consideren imprescindible que l'autopista C-32 arribi fins a Lloret. Ara acaba al límit entre Tordera i Blanes.

La GI-682 és la carretera que uneix Lloret i Blanes, municipis separats per 6,5 km. Segons dades de Transport Pujol, els embussos de trànsit des del juny i fins a mitjan setembre provoquen que el trajecte entre les dues viles, pel cap baix, es dobli. Entre Lloret i Blanes, a l'hivern es triga 15 minuts –entre 40 i 45 en temporada alta–; entre Lloret i l'estació de tren de Blanes se'n triguen 20 en temporada baixa –entre 45 i 50 en temporada alta–, i entre Lloret i Tossa es passa d'entre 20 i 25 minuts a l'hivern a un període d'entre 40 i 45 a l'estiu.

Els dirigents de l'empresa recorden que, venint del Maresme i anant cap a Blanes, el final de la C-32 es converteix en un punt on hi ha una gran acumulació de vehicles de juny a setembre. De vegades, expliquen que es triga més de 30 minuts a entrar a la GI-800, la carretera de Tordera a Blanes.

Transport Pujol té una flota de més de 160 vehicles. Els seus responsables qüestionen els arguments de preservació del medi ambient dels opositors. Afirmen que en molts punts del barri de Fenals ara hi ha pisos, hotels i apartaments on abans hi havia arbres. Fa sis dècades Lloret tenia uns 4.000 habitants i ara en té gairebé 38.000.

La Generalitat va aprovar el projecte al juliol, però la plataforma Aturem la C-32 ha demanat al TSJC la suspensió de les obres. L'obra, d'un total de 7,6 quilòmetres, enllaçaria el final de la C-32 a Tordera amb la C-63, a Lloret.

El descans del xofer

Les retencions de trànsit allarguen les jornades dels conductors. La companyia exposa que un xofer té 24 hores de descans una setmana i un màxim de 45 a la següent. A l'estiu, les cues a la GI-682 els fan incomplir normatives europees –el límit diari de jornada és de vuit hores.

Entre Lloret i Blanes, la companyia admet dificultats perquè els horaris de conducció i permanència en l'autocar es compleixin atenent el marc europeu. Més d'un cop, s'han trobat que han hagut de pagar sancions d'entre 1.500 i 3.000 euros.

Els embussos a la Selva marítima (fins a arribar a Tossa) provoquen pèrdues econòmiques a l'empresa, que sol traslladar molts turistes a hotels del Maresme. Respectant el nombre d'hores i de quilòmetres dels conductors, Pujol quantifica en 465.000 euros el greuge que la “disfunció [la falta d'autopista]” els provoca. La xifra està calculada en sous de personal duplicat de juny a setembre (175.000 euros), el cost dels autocars que s'han d'augmentar (175.000 euros) i el cost del gasoil i el manteniment de l'operativa (115.000 euros).

Transport Pujol, fundada el 1945, dóna feina a 250 persones durant la temporada d'estiu. Al seu web, es pot llegir que és “la major empresa de transport de passatgers per carretera a Girona”. La companyia va facturar 14 milions en transport el 2015 i té una terminal pròpia des del 1992 al sector de Papalús.

LES XIFRES

10
rotondes
hi ha entre Lloret i Blanes per la GI-682. Això vol dir que n'hi ha una cada 650 metres, segons l'empresa.
40
minuts
com a mínim dura el trajecte Lloret-Blanes de juny a setembre, segons Transport Pujol. La resta de l'any, 15.
465.000
euros ha de pagar de més l'empresa lloretenca pels embussos (sou del personal i gasoil, entre d'altres).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona