Infraestructures i serveis

Mobilitat

La targeta verda metropolitana es repartirà abans de l'estiu

Representants del sector automobilístic, del taxi i d'autocars reclamen que no es castiguin els vehicles

El Consell Metropolità aprovarà en les properes setmanes mesures contra la contaminació

La targeta verda metropolitana, el títol que permetrà viatjar gratuïtament durant tres anys per la primera corona a canvi de donar de baixa els vehicles més contaminants, es començarà a repartir abans de l'estiu. Així ho calcula el vicepresident de Mobilitat i Tranports de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, que ahir va presidir el consell de mobilitat de l'AMB. El consell, que va celebrar la segona sessió, va servir perquè l'ens supramunicipal presentés a prop de 200 representants d'entitats, administracions, sindicats, empreses i universitats les mesures previstes per l'AMB per reduir la contaminació.

Els assistents van plantejar dubtes i crítiques pel que fa a l'aplicació de la targeta verda i les restriccions en episodis de contaminació que Poveda es va comprometre a estudiar, ja que han de ser aprovades pel Consell Metropolità en les properes setmanes. Representants d'empreses automobilístiques i d'autocars, així com del sector del taxi, van coincidir en la petició que no es castigui aquests vehicles en episodis de contaminació sinó que es reconegui el seu esforç en la recerca d'alternatives sostenibles i que s'incentivi la compra de vehicles més ecològics.

Poveda va insistir en la defensa del transport públic com l'alternativa més sostenible, i va deixar clar que la compra d'un vehicle elèctric no seria motiu per mantenir la targeta verda. “Hi ha subvencions per part de l'Estat en aquest sentit”, va recordar Poveda, que no va precisar el nombre de persones que es podrien beneficiar del nou títol de transport.

L'última fase de la xarxa ortogonal de busos, enfilada

Ivan Vila

L'Ajuntament de Barcelona ja té definides les 12 línies que falten per completar la xarxa ortogonal d'autobusos que es va començar a desplegar el 2012, i preveu posar-les en servei en dues fases: una part la propera tardor i les línies restants, la tardor del 2018. El consistori sotmetrà ara la seva proposta a un procés informatiu i de recollida d'aportacions veïnals per acabar de perfilar-la, com ja va fer amb l'anterior fase del desplegament. El procés, que arrencarà dilluns, durarà dos mesos, de manera que al març es presentarà la configuració definitiva de les noves línies i també de les que seran substituïdes per aquestes.

Fins ara s'han posat en servei 16 línies d'aquesta xarxa. Totes han tingut increments significatius del nombre de viatgers des de la seva arrencada (en alguns casos, s'ha més que duplicat). Les 16 noves línies registren en conjunt unes 300.000 validacions al dia i concentren el 42% de la demanda dels busos, que des de l'inici del desplegament ha crescut quasi un 10%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona