Infraestructures i serveis

Infraestructures

Obres a Madrid amb fons del corredor mediterrani

Front comú entre el govern català i el valencià contra l'Estat per la infraestructura

El secretari valencià d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Josep Vicent Boira, i el secretari d'Infraestructures del govern català, Ricard Font, van criticar ahir que l'Estat utilitzi diners destinats al corredor mediterrani a obres estrictament de l'entorn de Madrid, com pot ser la connexió entre les estacions d'Atocha i Chamartín, la quadruplicació de vies a Torrejón o la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barajas. En total, 935 milions d'euros, part dels quals estan finançats amb fons europeus.

Boira i Font van ser ahir a Girona en una conferència organitzada per la Cambra de Comerç i en la qual el representant del govern valencià va explicar que l'any 2011 el govern espanyol va considerar que el tram Algesires-Madrid forma part del corredor mediterrani i que així ho va fer constar als documents de la Unió Europea, on es recullen els projectes associats al corredor mediterrani. Això està fent que algunes obres “estrictament associades a les necessitats de Madrid”, va dir Boira, estiguin finançades amb aquest fons. A més, el mateix tram Algesires-Madrid també està considerat corredor atlàntic i es pot beneficiar també en aquest sentit. “Per tant, Madrid sempre guanya”, hi va afegir Boira puntualitzant que “és evident que els diners europeus que van a Barajas o al túnel de Chamartín no van a la captació de corredor mediterrani, de València a Tarragona, que avui és el punt dèbil”. “El corredor mediterrani avui passa per Madrid, és una realitat legal, oficial, però un absurd”, va concloure.

El secretari d'Infraestructures català, Ricard Font, també va recordar: “Mentre Madrid vol connectar Barajas amb ample europeu, encara no se sap quan l'ibèric arribarà fins a l'aeroport del Prat.” Més irònicament, Font va insistir: “El ritme d'execució del corredor mediterrani és molt diferent depenent de si parlem de la seva branca madrilenya o de la catalanovalenciana.” I llavors hi va afegir: “El maig del 2018 hi haurà feta la duplicació Vandellòs-Tarragona, però vull recordar que l'obra no es considerarà corredor mediterrani, perquè no hi ha ample internacional. [...] Tot plegat és una paradoxa sense sentit.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona