Infraestructures i serveis

‘Performance' de la Iaeden contra el pla de carreteres de la Diputació de Girona

Salvem l'Empordà denuncia que el pla de carreteres de l'ens provincial no compleix la llei perquè li falta un informe d'avaluació mediambiental global

La Institució Altempordanesa per a l'Estudi i Defensa de la Natura (Iaeden)-Salvem l'Empordà va realitzar ahir a l'entrada de la seu de la Diputació de Girona una performance per denunciar la provisionalitat del pla de carreteres de l'ens provincial. La portaveu de l'entitat ecologista, Barbara Schmitt, va dir que el pla “no és legal”, perquè no se n'ha fet mai l'aprovació definitiva per la falta d'una avaluació mediambiental estratègica. Aquesta avaluació és un estudi global de l'impacte mediambiental de les actuacions previstes en el pla de carreteres.

Hi ha, va explicar Schmitt, un informe del 2010 del Departament de Territori i Sostenibilitat en què ja es deixa palès que el pla continua essent provisional. L'entitat considera “molt greu” la situació, perquè totes les obres que la Diputació està realitzant en carreteres secundàries de la xarxa viària gironina s'estan executant “d'acord a un pla que no té cap validesa jurídica”. En aquest sentit, la Iaeden-Salvem l'Empordà exigeix a la Diputació que aturi el desenvolupament del pla i compleixi les lleis catalanes, estatals i europees que exigeixen per aquests plans l'avaluació mediambiental estratègica. La reclamació perquè es resolguin les irregularitats ja es va fer a principi de desembre de l'any passat tant a la Diputació de Girona com a la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural de la Generalitat. Passats dos mesos, però, asseguren fonts de l'entitat, no han rebut cap resposta. La Iaeden té la voluntat d'assabentar altres entitats de la demarcació –d'altres àmbits que no són el seu– d'aquesta problemàtica per poder fer més pressió perquè es compleixi la llei.

Paral·lelament, la Iaeden està elaborant un inventari de carreteres paisatgístiques que ha de servir per distingir i tenir en compte les característiques de cada vial i el seu entorn abans de fer-hi qualsevol mena d'intervenció que es fixi únicament en la mobilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona