Infraestructures i serveis

mobilitat

Últims detalls al carril bici del carrer Santa Eugènia de Girona

S'ha accelerat l'obra a petició dels veïns i el tram s'obrirà en breu provisionalment

Els treballs continuaran a la plaça Marquès de Camps, que s'aprofita per reformar

Les obres del carril bici al tram inicial del carrer Santa Eugènia –des de sota el viaducte (on s'acaba ara) fins a la plaça Marquès de Camps– són ja a la recta final i la intenció és obrir aquest nou tram de manera provisional “en breu”, segons confirma el regidor d'Urbanisme de Girona, Joan Alcalà. Els treballs entre Marquès de Camps i el carrer Nou –l'altra part del projecte en execució des de finals de novembre– continuaran i es manté la durada prevista de cinc mesos per la complexitat a la plaça.

Alcalà explica que van ser els veïns del carrer Santa Eugènia els que van demanar si les obres en aquest tram es podien enllestir sense esperar la resta del projecte per deixar de tenir la zona empantanegada. Així, es va decidir accelerar les obres en aquest tram, sense esperar que estigui la resta del projecte. Ahir al matí ja es va enquitranar el nou carril i la idea és enllestir-lo “en breu”. Alcalà assenyala que s'obrirà al trànsit de manera provisional, perquè la resta del projecte estarà encara en obres, i ho compara amb el carril bici sota el viaducte, que també es va anar posant en marxa per trams.

Pel que fa al sol carril de trànsit rodat amb què s'ha quedat el tram des de finals de gener, Alcalà diu que “està funcionant bé”.

Plaça “més digna”

Els treballs continuaran a la part més complexa del projecte, que és la plaça Marquès de Camps, ja que s'aprofita l'obra del carril bici per reformar-la. S'ha aixecat tot el terra, ja que la intenció és posar un nou paviment de pedra a tota la plaça, i suprimir així l'espai de gespa que hi havia. El “caminet estret” que hi havia se substituirà per “un carril més ampli compartit entre ciclistes i vianants”, segons detalla Alcalà. A més, es desplaçarà la font de les Foques, de Torres Monsó, a l'altre extrem de la plaça, més a prop del carrer Barcelona. “Aprofitem l'obra del carril bici per adaptar la plaça, perquè sigui un espai que es pugui aprofitar més, i sigui més plaça que caminet de pas”, assenyala Alcalà, que ho resumeix dient: “Serà una plaça molt més digna.” El regidor explica que és una obra complexa, perquè hi ha molts cables de serveis a la zona i per això es va preveure per a tot el projecte un termini de cinc mesos.

La reforma de la plaça també comportarà canvis en la preferència de trànsit, ja que passaran a tenir prioritat els busos i vehicles que venen del carrer Barcelona i fan la volta per la plaça per girar cap a Santa Eugènia per sobre dels que venen de Jaume I.

Cal dir també que en l'últim tram del projecte, un cop travessada la plaça –des de la zona de les parades de busos fins a Jaume I–, el carril bici està gairebé enllestit i ahir també es va enquitranar.

LA XIFRA

196.000
euros
és el cost total de l'obra per connectar el carril bici de Santa Eugènia que acaba al viaducte amb el carrer Nou.

LA FRASE

Vam accelerar les obres a Santa Eugènia a petició dels veïns i s'obrirà en breu de manera provisional
Joan Alcalà
regidor d'urbanisme de girona

LA DATA

28.11.16
és el dia
que va començar l'obra, que té una durada estimada de cinc mesos (sobretot per la reforma de la plaça).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona