Infraestructures i serveis

mobilitat sostenible

Sabadell planifica una xarxa de 169 quilòmetres segurs per a les bicicletes

El consistori vol potenciar-ne l'ús amb un pla director previst pel 2018 i treballa en una ordenança

Aquest any farà deu quilòmetres de carril bici

“La situació actual és crítica o gairebé inexistent”, deia ahir el tinent d'alcalde de Territori de l'Ajuntament de Sabadell, Maties Serracant, per definir l'estat de la xarxa viària per a les bicicletes a la ciutat. A partir d'aquí, la proposta del consistori, que sorgeix dels estudis previs fets per la Taula de la Bicicleta i que han de ser el full de ruta del pla director de la bicicleta que es preveu que s'aprovi el 2018, és crear-ne una de gairebé nova amb 169 quilòmetres de xarxa pedalable segura per als usuaris, la qual cosa inclou carrils bici però també, per exemple, l'ús de la calçada a les zones 30. Aquesta xifra només salva 29 quilòmetres dels ja existents i sis més que es redissenyarien. Per tant, es planteja crear 134 quilòmetres nous després d'haver comparat els itineraris més habituals per portar els nens a l'escola, anar a treballar o a comprar o tenir una estona de lleure o de gaudi de la natura per dibuixar la futura xarxa. “El repte és que el 2020 es facin un 5% dels desplaçaments amb bicicleta i que el 2030 s'arribi al 15%”, deia Serracant. Segons els últims estudis, actualment a Sabadell se'n fan 3.200 cada dia en bicicleta, només un 0,4% de tots els que es produeixen a la ciutat. Serracant anunciava que, a banda de l'elaboració del pla director que s'emmarca en el futur pla de mobilitat de la ciutat i que haurà de posar calendari i pressupost a la xarxa, també s'està treballant en una ordenança.

“Ara estem en una etapa de planificació i també d'execució”, deia el tinent d'alcalde abans de posar d'exemple la remodelació de l'eix de Ponent, l'entrada central a la ciutat per l'autopista, on es faran carrils bici segregats a la rambla Ibèria i a la ronda Ponent però també a la rotonda que es farà a l'encreuament amb la carretera de Barcelona. Avançava que hi ha 250.000 euros disponibles aquest any per fer carrils també a aquesta via i a la de Terrassa, a més de 200.000 més a l'avinguda de la Concòrdia. Es preveu que aquest any hi haurà uns deu quilòmetres nous. Serracant destacava que cal millorar els desplaçaments en bicicleta interns i a poblacions veïnes.

LA FRASE

El repte és que el 2020 es facin un 5% dels desplaçaments en bicicleta i que el 2030 s'arribi al 15%
Maties Serracant
tinent d'alcalde de Territori


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona