Infraestructures i serveis

La remodelació ferroviària de Manresa no té definit el cost

Generalitat, Ferrocarrils i Ajuntament signen el conveni que ha de permetre dibuixar el futur de la infraestructura en 18 mesos

Entre les qüestions de més pes hi ha el possible trasllat de l'estació de Manresa Alta

La remodelació del traçat i les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que Manresa ha d'afrontar en els propers 18 mesos –i que afecta un àmbit de 90.500 metres quadrats– encara no té definit ni el cost ni el repartiment del finançament entre les parts implicades.

Ahir, Ajuntament, Generalitat i Ferrocarrils van signar el conveni que ha de permetre dibuixar el futur de la infraestructura en aquest període d'un any i mig. Però el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, no es va atrevir encara a parlar de números, tot i que va dir que el POUM que Manresa acaba de treure del forn els facilita molt la feina. I és que sobre la taula hi ha aspectes tan rellevants com ara un possible trasllat de l'estació de Manresa Alta.

L'alcalde, Valentí Junyent, va valorar positivament “el compromís de col·laboració del Departament de Territori i Sostenibilitat i FGC per trobar una bona solució per a la ciutat”. Durant aquests 18 mesos els tres ens hauran d'elaborar un document marc que reculli el resultat de les diverses sessions de treball, les conclusions i el full de ruta amb les actuacions que caldrà impulsar, tant en la línia de la integració urbana com en la connexió interurbana i el transport de mercaderies.

El protocol signat ahir és el primer pas per resoldre un problema endèmic de la ciutat de Manresa, que des de fa més de quinze anys ha posat sobre la taula diverses propostes sense que cap hagi prosperat. La línia de ferrocarrils passa pel centre de la ciutat “esdevenint una fractura urbana que genera dificultats de comunicació entre els dos costats de la línia”, assegura el consistori. Un parell de casos que haurien de quedar resolts amb el canvi de traçat són el coll d'ampolla de l'avinguda Font del Gat, que no pot connectar-se correctament amb la plaça Onze de Setembre, o la deficient solució del carrer Indústria, on el túnel que passa per sota la via s'inunda cada cop que plou molt.

Estacions capacitades

El representant del govern, Ricard Font, va assegurar que el nombre de viatgers del corredor ferroviari del Bages ha augmentat un 7% el primer trimestre de l'any, de manera que “cal potenciar les estacions i millorar el servei per captar la màxima demanda possible de transport públic”.

LA FRASE

Els recursos de les administracions encara són limitats, tot i que l'economia del país va molt bé
Ricard Font
secretari d'infraestructures i mobilitat de la generalitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.