Infraestructures i serveis

ferrocarrils

Els treballs nocturns per renovar la via dels FGC al Vallès s'acabaran al gener

Durant un any es canviaran 5.000 travesses de fusta, el balast i els carrils de part de la línia 4

Els operaris ho fan en quatre hores quan acaba el servei

Els treballs nocturns per a la renovació integral de la via del túnel 4 de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que uneix Barcelona i el Vallès s'acabaran el mes de gener que ve. Així ho va explicar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, durant la visita que va fer aquest dimecres a la matinada a les obres adjudicades per 3,1 milions d'euros al tram del túnel entre les estacions del Peu del Funicular i el baixador de Vallvidrera, acompanyat per una delegació santcugatenca encapçalada per l'alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, i una de sabadellenca amb el seu alcalde, Juli Fernàndez.

La particularitat dels treballs és que s'executen en pràcticament quatre hores, des que passa el darrer comboi a quarts d'una de la matinada fins que es reprèn el servei en una línia on circulen durant el dia més de 450 trens. Rull va assegurar que l'objectiu és fer una política de manteniment de “pluja fina” i que es va optar per fer els treballs de nit perquè el volum d'usuaris no permet tancar la línia i donar una alternativa amb un servei de bus.

Els treballs es van iniciar el gener passat i consisteixen a substituir 5.000 travesses de fusta per unes altres de formigó i després per canviar el balast, les peces que estabilitzen les vies. La darrera fase de l'obra serà la renovació dels carrils de les vies, que s'allargarà fins al gener. Les obres formen part d'un paquet d'inversions per mantenir i millorar la línia i culminaran el 2019 amb l'entrada en funcionament de 19 trens més per millorar les freqüències de pas, una reivindicació dels municipis vallesans.

LA DATA

03.02.17
Van començar
les obres de manteniment en aquest tram de la línia 4 del Vallès per substituir la via.

LA XIFRA

450
trens
passen diàriament per la línia Barcelona-Vallès i les obres es fan de nit, quan acaba el servei.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia