Infraestructures i serveis

Més obres a l’‘scalextric’ de la C-32 de Mataró

La Generalitat farà un nou ramal i dues rotondes més a l’entorn del centre comercial per reduir embussos a l’entrada d’urgències de l’hospital

Els treballs estan pressupostats en 1,4 milions i es faran durant el 2018

Poc menys d’un any després de posar en funcionament els nous accessos de la C-32 a Mataró, convertits en un autèntic scalextric d’entrades i sortides, la Generalitat va anunciar ahir que encara hi farà més obres l’any que ve. En aquesta segona fase, que ja estava prevista en el projecte inicial, es construirà un nou ramal per connectar directament una de les sortides del centre comercial Mataró Parc –situada al carrer Estrasburg– amb la plaça de la Gran Bretanya i poder accedir des d’allà a l’autopista del Maresme. L’objectiu és intentar afavorir la fluïdesa de la circulació però, sobretot, diversificar el pas de vehicles perquè no es col·lapsi –com passa en determinats moments– la via que també dona accés al servei d’urgències de l’hospital de Mataró. En total, s’hi invertirà 1,4 milions d’euros i la intenció és que al setembre el departament pugui adjudicar els treballs a una empresa i que el 2018 es comencin les obres.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, va admetre que en un primer moment es va optar per renunciar a aquest nou ramal perquè abans es volia analitzar el funcionament de la resta de millores que s’havien incorporat en aquest gran nus viari. La continuïtat dels embussos per la mobilitat que genera en gran mesura el mateix centre comercial ha demostrat que aquesta part del projecte era del tot necessària i, per tant, ha obligat a reprendre les obres tal com s’havien plantejat de bon començament. Una situació que es podria agreujar si, en un futur, es desenvolupa urbanísticament la zona, com s’està estudiant. “Vam pensar que ens la podríem estalviar i hem vist ara que no era convenient”, va afegir-hi Font. L’actuació, que s’ha acordat amb l’Ajuntament de Mataró, anirà, a més, vinculada amb la construcció d’un nova sortida de vehicles de l’aparcament de Mataró Parc.

La nova connexió tindrà una plataforma de sis metres, distribuïda en una sola calçada amb un carril de circulació de quatre metres i dos vorals amb una amplada d’1 metre cadascun. El projecte inclourà també fer-hi dues rotondes més, una al carrer d’Estrasburg, coincidint amb aquest futur accés de l’operador comercial, i una altra a la cruïlla del mateix vial amb el torrent de les Piques per afegir fluïdesa al trànsit rodat que hi ha en aquest punt.

Noves pantalles

D’altra banda, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat va aprofitar la visita a la ciutat per anunciar que s’instal·laran noves pantalles a l’autopista, a l’altura de Figuera Major i del barri del Camí de la Serra, per disminuir l’impacte acústic de la C-32. En concret, es preveu col·locar-ne al llarg de 356 metres que tindran entre 3 i 4 metres d’altura. Els treballs, que disposen d’un pressupost de prop de 500.000 euros, està previst que es puguin iniciar el setembre vinent, amb un termini d’execució de tres mesos. L’alcalde, David Bote, va recordar que la instal·lació d’aquestes pantalles forma part d’una reivindicació històrica dels veïns de la zona. “Fa anys que insistien en la necessitat de tenir-ne per millorar la seva qualitat de vida i el seu descans”, va afegir-hi. Font, de la seva banda, va recordar que aquest és un conflicte habitual quan les ciutats creixen cap a vies de comunicació que formen part dels eixos principals de mobilitat d’un territori.

LA XIFRA

1,9
milions
d’euros invertirà la Generalitat per fer un nou ramal i dues rotondes i col·locar-hi pantalles acústiques.

LA FRASE

Es tracta de millorar la mobilitat d’accés a la ciutat, però sobretot a l’hospital de Mataró
Ricard Font
secretari d’infraestructures


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia