Infraestructures i serveis

Xarxa ferroviària

Defensen un enllaç a Altafulla per salvar l’alta velocitat

Les plataformes en defensa del ferrocarril elaboren una proposta de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona i demanen consens

L’enllaç a Altafulla permetria connectar l’estació de Tarragona amb l’alta velocitat

El trajecte entre Tarragona i Barcelona seria de 39 minuts

Si les obres del corredor mediterrani i del tercer fil anunciades pel Ministeri de Foment per als propers dos anys tiren endavant sense cap canvi, “Tarragona es convertirà el 2018 en l’única capital del Mediterrani sense estació urbana per a l’Euromed i sense trens de llarg recorregut”, a més del fet que Salou i Cambrils, Mont-roig i l’Hospitalet es quedaran sense les estacions actuals i que “Reus també quedarà despenjada de les línies d’alta velocitat”, segons va alertar Daniel Pi, portaveu de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP). Aquesta entitat, juntament amb la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp) van presentar ahir una proposta tècnica amb una llista de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona. La solució principal, segons ells, passa per la creació d’un enllaç –o bypass– entre la línia convencional i la d’alta velocitat a Altafulla, que permetria que l’estació de la ciutat de Tarragona quedi connectada amb l’alta velocitat, escurçant el temps del viatge entre Tarragona i Barcelona, que seria de només 39 minuts, i que també redueix el trajecte des de Tortosa.

Per Ricard Riol, president de la PTP, aquesta “no és una obra faraònica: són 24,5 quilòmetres, però de nova construcció només hi ha 7,8 quilòmetres”. L’enllaç a Altafulla seria més beneficiosa que la plantejada anteriorment de crear l’enllaç a l’Arboç –rebutjada per Foment–, ja que en aquest cas el trajecte Tarragona-Barcelona seria de 46 minuts.

Les plataformes també mantenen, en última instància, la millora de l’actual línia de Vilanova i la Geltrú, així com la reconversió per a tramvia dels trams urbans a Salou i Cambrils, “com un metro en superfície”, i l’enllaç del port amb les químiques amb ample europeu, entre altres propostes. Pel que fa a l’estació d’intercanvi –o intermodal–, que permetria la connectivitat Euromed-rodalies, les plataformes plantegen que se situï prop de Vila-seca.

Consens

Amb aquest document, que es pot consultar als llocs web de les dues plataformes, volen aconseguir un consens al territori, per anar amb una única veu davant de l’Estat espanyol, i fer pressió perquè el projecte del tercer fil, que ha de permetre aquesta circulació de trens en ample internacional per la via convencional de la costa des de Vila-seca i Tarragona i en direcció a Castellbisbal, disposi també d’una connexió amb la xarxa d’alta velocitat per a passatgers.

Les plataformes consideren que el calendari d’obres del tercer fil que planteja Foment per als pròxims dos anys al territori no només complicarà el trànsit ferroviari, sinó que, un cop acabades, “deixarà les comarques tarragonines en una situació pitjor que l’actual”. Les estacions de Salou i Cambrils, per exemple, sumen més de 675.000 viatgers anuals i, per tant, “hi ha una necessitat imperiosa que no tanquin”.

Volen suprimir “la frontera” de Sant Vicenç de Calders

Consideren que “cal suprimir l’efecte frontera de Sant Vicenç de Calders, fent efectiva la connexió directa de Tarragona amb Vilafranca i Vilanova”, a més de millorar les freqüències a les línies regionals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
sabadell

El metro ja creua tot Sabadell després de 9 anys d’obres

Inaugurades 3 estacions, que s’afegeixen a les 2 del 2016, amb una inversió de 430 milions i un retard de 5 anys

sabadell
 

Més gestió turística contra l’estacionalitat i la fòbia

salou
 

AMB i Ajuntament se sumen a la negociació al metro

barcelona
 

“Quan veig un foc encara tinc tremolors”

biuere
 

El pànic i les xarxes

LA JONQUERA
 

Garriguella dona suport al macrocàmping que es vol fer al voltant del mas Tòfol

GARRIGUELLA
 

Estrena de l’ampliació del pont de la riera de Sant Pol

sant pol de mar
 

Possible querella pel coll de Lilla

MONTBLANC
 

Manlleu inicia l’expropiació del camí d’accés a la devesa

manlleu