Infraestructures i serveis

Xarxa ferroviària

Defensen un enllaç a Altafulla per salvar l’alta velocitat

Les plataformes en defensa del ferrocarril elaboren una proposta de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona i demanen consens

L’enllaç a Altafulla permetria connectar l’estació de Tarragona amb l’alta velocitat

El trajecte entre Tarragona i Barcelona seria de 39 minuts

Si les obres del corredor mediterrani i del tercer fil anunciades pel Ministeri de Foment per als propers dos anys tiren endavant sense cap canvi, “Tarragona es convertirà el 2018 en l’única capital del Mediterrani sense estació urbana per a l’Euromed i sense trens de llarg recorregut”, a més del fet que Salou i Cambrils, Mont-roig i l’Hospitalet es quedaran sense les estacions actuals i que “Reus també quedarà despenjada de les línies d’alta velocitat”, segons va alertar Daniel Pi, portaveu de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP). Aquesta entitat, juntament amb la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp) van presentar ahir una proposta tècnica amb una llista de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona. La solució principal, segons ells, passa per la creació d’un enllaç –o bypass– entre la línia convencional i la d’alta velocitat a Altafulla, que permetria que l’estació de la ciutat de Tarragona quedi connectada amb l’alta velocitat, escurçant el temps del viatge entre Tarragona i Barcelona, que seria de només 39 minuts, i que també redueix el trajecte des de Tortosa.

Per Ricard Riol, president de la PTP, aquesta “no és una obra faraònica: són 24,5 quilòmetres, però de nova construcció només hi ha 7,8 quilòmetres”. L’enllaç a Altafulla seria més beneficiosa que la plantejada anteriorment de crear l’enllaç a l’Arboç –rebutjada per Foment–, ja que en aquest cas el trajecte Tarragona-Barcelona seria de 46 minuts.

Les plataformes també mantenen, en última instància, la millora de l’actual línia de Vilanova i la Geltrú, així com la reconversió per a tramvia dels trams urbans a Salou i Cambrils, “com un metro en superfície”, i l’enllaç del port amb les químiques amb ample europeu, entre altres propostes. Pel que fa a l’estació d’intercanvi –o intermodal–, que permetria la connectivitat Euromed-rodalies, les plataformes plantegen que se situï prop de Vila-seca.

Consens

Amb aquest document, que es pot consultar als llocs web de les dues plataformes, volen aconseguir un consens al territori, per anar amb una única veu davant de l’Estat espanyol, i fer pressió perquè el projecte del tercer fil, que ha de permetre aquesta circulació de trens en ample internacional per la via convencional de la costa des de Vila-seca i Tarragona i en direcció a Castellbisbal, disposi també d’una connexió amb la xarxa d’alta velocitat per a passatgers.

Les plataformes consideren que el calendari d’obres del tercer fil que planteja Foment per als pròxims dos anys al territori no només complicarà el trànsit ferroviari, sinó que, un cop acabades, “deixarà les comarques tarragonines en una situació pitjor que l’actual”. Les estacions de Salou i Cambrils, per exemple, sumen més de 675.000 viatgers anuals i, per tant, “hi ha una necessitat imperiosa que no tanquin”.

Volen suprimir “la frontera” de Sant Vicenç de Calders

Consideren que “cal suprimir l’efecte frontera de Sant Vicenç de Calders, fent efectiva la connexió directa de Tarragona amb Vilafranca i Vilanova”, a més de millorar les freqüències a les línies regionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Barcelona atén en un any un 50% més de desnonaments

En un 16% dels casos on va intervenir l’Ajuntament el 2017, els inquilins afectats van poder seguir vivint al seu pis

Colau esclata per l’aprovació pel Congrés dels Diputats dels llançaments ‘exprés’

barcelona
 

El cine Las Vegas, sense llum ni permís definitiu

FIGUERES
 
Mobilitat

Últims dies al Camp de Mart

girona
 
Política

Mejías ja aplana el camí a Valls

barcelona
 

Els banyolins podran tenir més informació del projecte de nou POUM

BANYOLES
 

Girona farà el pavelló del Cassià Costal i cobrirà la pista de Fontajau el 2019

girona
 

L’Estat autoritza a pescar corall a tocar d’àrees que la Generalitat preserva

BEGUR
 

Acord per a la relació de llocs de treball a Torroella

TORROELLA DE MONTGRÍ
 

Polèmica a Sant Feliu per una multa treta a un edil

SANT FELIU DE GUÍXOLS