Infraestructures i serveis

Adif es compromet a arranjar les tanques malmeses de Castelldefels

L’Ajuntament presenta un informe amb vint punts on els tancaments tenen deficiències

El consistori reclama sense èxit un nou pas per travessar les vies

El president de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) es va comprometre dilluns passat amb l’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda, a arranjar una vintena de punts de les tanques de les vies a la ciutat que presenten deficiències. És el resultat d’una reunió en què Miranda li va demanar també la construcció d’un nou pas per travessar les vies al centre del municipi, prop del lloc on un noi va morir atropellat, el juny passat, per un tren. És arran d’aquest accident que els tècnics municipals han repassat tot el tancament perimetral de les vies, tant en direcció a Sitges com a Barcelona, per detectar les possibles deficiències.

El resultat de la revisió ha estat la constatació d’incidències de diferents tipus. En alguns punts la tanca està malmesa o foradada. S’ha comprovat també que algunes portes d’accés de manteniment estan obertes. Segons els tècnics, a més, les tanques de la banda de mar es poden escalar fàcilment. És previst que avui un tècnic d’Adif revisi les deficiències que s’han detallat en l’informe municipal.

Un nou pas a les vies

D’altra banda, l’alcaldessa va reclamar, aquesta vegada sense èxit, que el responsable de la infraestructura instal·li un nou pas, subterrani o elevat, entre la plaça Colom i l’avinguda Pau Casals, que és el tram que transcorre per la trama urbana més densament urbanitzada i on el noi va morir atropellat quan travessava les vies. Segons Miranda, al llarg de les vies hi ha punts on algunes persones trenquen les tanques per estalviar-se d’anar fins al pas de vianants més proper. Al lloc on es va produir l’atropellament mortal es pot travessar les vies pel pont del centre comercial Ànec Blau o bé per dos passos que estan separats entre ells per 600 metres. És en aquest tram on el consistori reclama un tercer pas, però en aquest sentit Adif no va adquirir cap compromís.

A la reunió sí que es va acordar, en canvi, la possibilitat de redactar un conveni entre Adif i l’Ajuntament sobre el manteniment de les vies després de l’estiu.

LA XIFRA

20
incidències
han trobat els tècnics a les tanques de les vies, que estan malmeses o foradades en alguns punts.

L’Ajuntament vol vies subterrànies

Tot i que no es va plantejar a la reunió de dilluns, Castelldefels fa temps que reclama que el Ministeri de Foment enterri les vies al centre del municipi. Segons diu l’alcaldessa, Maria Miranda, l’Ajuntament fa deu anys que reclama que desapareguin les vies en superfície. El 2007 el consistori va redactar un projecte que proposava fer les vies subterrànies al llarg d’un quilòmetre i mig, entre la plaça Colom i l’avinguda de Màlaga.

El cobriment de part de les vies es va plantejar el 2010 a l’estudi de l’R3 sud, la línia de Renfe que havia de connectar Cornellà amb Castelldefels passant per Sant Boi, Viladecans i Gavà i que va quedar al calaix. La proposta era fer subterrànies les vies a partir de l’estació del centre fins a la Zona Universitària de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona