Infraestructures i serveis

transports

Els camions entre les Borges i Montblanc, per l’AP-2

La Generalitat proposa al territori el desviament obligatori dels camions, a partir del gener del 2018, per reduir la sinistralitat a l’N-240

De les Borges Blanques a Lleida, insisteix en la duplicació

La Generalitat vol implantar a l’N-240 la mateixa recepta per reduir l’alta sinistralitat de la via que funciona amb èxit a l’N-II a Girona i que ha plantejat fa poques setmanes per a l’N-340: la prohibició del trànsit de camions per la carretera, amb l’obligatorietat de desviar-se per l’autopista, tot bonificant-los part del peatge. En aquest cas, solament en el tram entre les Borges Blanques i Montblanc, on l’N-240 va paral·lela a l’autopista AP-2. La Generalitat està en converses amb l’Estat i la concessionària, i deixa la proposta sobre la taula del territori amb el compromís de tirar-la endavant “si té consens”. El termini que s’ha fixat és el 20 d’octubre, perquè voldria implantar el sistema el pròxim 1 de gener del 2018. A l’horitzó, la voluntat de posar en marxa –pel 2019– un sistema de tarifa plana de peatges a tot el país, la vinyeta.

El conseller de Territori, Josep Rull, es va reunir ahir a l’ajuntament de les Borges Blanques amb una quinzena d’alcaldes de les Garrigues i el Segrià, el president de la Diputació i el de la Cambra de Comerç de Lleida. La trobada se celebrava després de la mort, la setmana passada a l’altura de Vinaixa, d’un borgenc de 20 anys. Era la quarta víctima mortal en els últims dos mesos a l’N-240. El govern “s’ha fixat com a màxima prioritat reduir el drama de l’accidentalitat, amb un model reeixit, que ha servit per disminuir significativament el nombre d’accidents mortals a Girona” des del 2013, va assenyalar ahir el conseller Rull a la sortida de la trobada. La bonificació del peatge de l’autopista AP-2 seria efectiva en el tram entre les Borges Blanques i Montblanc. Així, el preu s’abaratiria en un 50% per als camions que entrin i surtin en alguns d’aquests dos punts, i en un 42,5% per als vehicles pesats en trànsit.

El govern no fa extensives les prohibicions de circular els camions per l’N-240 entre les Borges Blanques i Lleida. En aquest tram, la conselleria defensa que la solució continua sent la duplicació de la carretera, atesa la llunyania de l’autopista i l’escassetat d’entrades i sortides de la mateixa autopista entre la capital de les Garrigues i Soses. “No podem prohibir als camions que circulin per aquí, perquè no tindrien accés als polígons i col·lapsaríem l’economia de la zona”, segons el conseller Rull. Els alcaldes van demanar ahir a Territori que, almenys, incentivi els camioners a continuar per l’autopista fins a Lleida, tot bonificant-los aquest tram. Una proposta que, durant la reunió, la Generalitat es va comprometre a estudiar.

La proposta es plantejarà aquest divendres a la Conca de Barberà, però segons el conseller els primers contactes amb l’Ajuntament de Montblanc i el Consell Comarcal “han estat positius”. Caldrà veure la reacció de les federacions de transportistes, que ahir no eren a la reunió. “No és una proposta tancada”, va remarcar Josep Rull.

LA FRASE

Fins i tot amb l’autopista sense peatge, cal incrementar la capacitat de l’N-240
Josep Rull
CONSELLER DE TERRITORI
L’única solució per a Juneda i les Borges és la duplicació, però sí que és bona per al sud de la comarca
Antoni Villas
PRESident del CONSELL COMARCAL de les GARRIGUES

Fins a dos mil camions diaris anirien a l’autopista

El juny passat, els alcaldes i la conselleria del tram lleidatà van arribar a un primer consens per reclamar com a solució la duplicació de la via entre les Borges i Lleida. Els reiterats incompliments del ministeri respecte dels terminis compromesos per a aquesta obra, així com la dificultat de tenir-la enllestida a curt termini, han portat els alcaldes a reclamar també la gratuïtat de l’autopista. El conseller Rull va instar ahir Foment a avançar en el projecte de duplicació, del qual encara no s’han ni adjudicat els estudis tècnics. “Encara que l’AP-2 sigui lliure de peatge, és importantíssim incrementar la capacitat de l’N-240, duplicant-la, perquè és el mecanisme que ens permet accedir a molts polígons industrials.”

En una primera valoració sobre la proposta, el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas, va afirmar: “L’única solució per a Juneda i les Borges és la duplicació, però sí que és bona per al sud de la comarca.” La mesura trauria de la via fins a dos mil camions al dia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
EL TEMPS
SERVEI METEOROLÒGIC DE CATALUNYA

Dissabte de més sol i alguns ruixats

Dissabte el cel estarà força tapat fins a mig matí arreu del país, amb la possibilitat que caigui alguna gota durant la matinada a qualsevol punt del país, més probables al Pirineu i Prepirineu occidental.

barcelona
 
municipal
impostos

L’oposició de Figueres força el govern a rebaixar l’IBI

Figueres
 

En teoria s’està esperant el desdoblament

 
trànsit
infraestructures

La C-66 entre les coves de Serinyà i l’accés a Besalú tindrà tres rotondes

SERINYÀ / BESALÚ
 

La paperera de Sarrià continua fent més soroll del permès

sarrià de ter
 
municipal
pressupostos

Alpicat aprova un pressupost de cinc milions d’euros

alpicat
 
navarcles

Enllestida la zona infantil del parc de l’Assemblea

 

Milloren l’accessibilitat a divuit entorns del massís de les Gavarres

girona
 
Badalona

Arriba la campanya ‘Stop tovalloletes’