Infraestructures i serveis

ferrocarrils

El TAV rep més de 7,5 milions de passatgers en cinc anys

El 9 de gener del 2013 va començar a operar la nova línia a Girona i Figueres, que continua creixent en nombre d’usuaris cada any

Prop d’1,9 milions de persones van utilitzar el TAV a la demarcació el 2017

La línia d’alta velocitat (TAV) va entrar en funcionament a Girona i Figueres avui fa cinc anys. Durant aquest període de temps, el nombre de passatgers que fan ús d’aquesta infraestructura a les comarques gironines no ha parat de créixer i, segons dades de Renfe, en aquests cinc anys han arribat a passar més de set milions i mig de passatgers per les estacions de Girona i Figueres, sobretot per la de Girona. La rendibilitat de la línia és evident i així es va constatar en comprovar que el nombre de passatgers que havien fet servir el TAV entre Barcelona i Girona només durant el 2016 s’acostava molt al nombre de passatgers que havien fet el trajecte Barcelona-Tarragona en nou anys.

1,9 milions el 2017

Les dades provisionals de tancament d’any revelen que prop d’1,9 milions de passatgers van utilitzar el TAV a les comarques gironines, un registre que suposa un augment de l’1,5% respecte al 2016 i un increment de gairebé el 60% respecte al primer any, quan el van fer servir 1,2 milions de clients.

Per estacions, l’any passat van passar per la de Girona 1,3 milions de passatgers, un 1% més que el 2016, mentre que la de Figueres en va comptar 575.000, un 2,7% més que l’any anterior.

Girona-Barcelona

La connexió entre Girona i Barcelona amb el TAV és la que s’emporta el màxim trànsit de passatgers, amb un total d’1.020.000 viatgers, un registre similar al del 2016. En canvi, entre Figueres i Barcelona, el nombre de passatgers ha augmentat un 3,1% respecte a l’any anterior, amb un total de 400.000 usuaris. La tercera connexió més concorreguda és la que uneix Girona amb Madrid, amb un total de 125.000 passatgers durant el 2017, dada que suposa un increment del 3,5% respecte al 2016 i gairebé 10.000 passatgers més en comparació amb el 2015. Pel que fa als usuaris del TAV entre les dues ciutats gironines, l’any passat es van registrar 50.000 viatgers en aquest tram, un còmput que també suposa un increment d’un 1% respecte al 2016. Finalment, el tram Figueres-Madrid va ser utilitzat per un total de 45.000 passatgers, amb un augment de l’1,3% respecte al 2016.

Descomptes

D’altra banda, precisament ahir va entrar en funcionament la campanya de rebaixes de Renfe, segons la qual, la companyia ofereix nombroses places de TAV i de trens de llarga distància amb descomptes de fins al 70%.

LES XIFRES

1,9
milions
de passatgers van fer servir el TAV a Girona i Figueres l’any passat.
1,3
milions
de passatgers van passar el 2017 per l’estació de Girona i 575.000 per la de Figueres.

Entre TAV i regionals, cinc milions

La línia d’alta velocitat conviu a les comarques gironines amb el servei de trens regionals. Segons dades de Renfe, fins a cinc milions de passatgers van fer servir algun d’aquests dos serveis des de les estacions de Figueres i Girona només durant l’any passat. És a dir, hi va haver un total de cinc milions de passatgers que van tenir Figueres i Girona com a inici o final de trajecte durant el 2017. El balanç és superior al que es va registrar el 2016, any en què el nombre de viatgers que van passar per aquestes dues estacions es va xifrar en 4,9 milions (un 1,8% més que el 2015). Cal assenyalar, a més, que el 2013, quan va entrar en funcionament el TAV a la demarcació, el nombre de passatgers en aquestes dues estacions va ser de 4,65 milions, dada que va suposar un fort salt, un 7% d’increment, respecte al nombre d’usuaris del tren que hi havia abans que existís el servei d’alta velocitat a les comarques de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més pàrquings de franc a Figueres per poder compensar

L’increment de places de pagament fa que es busquin espais gratuïts nous

El camp del Far s’habilitarà aviat

FIGUERES
 
SALVADOR BONJOCH
VICEPRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ LEADER QUE GESTIONA ESPAIS NATURALS DE PONENT

“Hem de fer la gestió dels espais també amb la iniciativa privada”

ARTESA DE LLEIDA
 

Una solució d’urgència per a un tram perillós de la C-66

SERINYÀ
 

Obres a l’entorn de l’Annexa, a Girona

girona
 

La biodiversitat i el benestar humà, greument amenaçats

Barcelona
 
Urbanisme

Un projecte fallit

Terrassa
 

Ajuts per a les terrasses, a Begur

begur
 
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Diada càlida

Barcelona
 
MEDI AMBIENT

Senglars pel barri de la Devesa