Infraestructures i serveis

Adif reprèn les obres de l’estructura de la futura estació de la Sagrera de Barcelona

Les obres estaven aturades des del març del 2014

Adif Alta Velocitat ha reiniciat aquest dimecres les obres de l’estructura de la futura estació de la Sagrera de Barcelona, un cop completada la tramitació administrativa i autoritzada la continuïtat provisional dels treballs pel part del ministeri de Foment.

D’aquesta manera, es dona continuïtat als treballs realitzats iniciats al juny al col·lector de la Rambla Prim, imprescindibles per poder fer les obres de l’estructura i accessos de l’estació, tal com ha explicat Adif en un comunicat. Totes dues actuacions arriben després dels compromisos adquirits el passat mes d’abril pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna, després de reunir-se amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Les obres estaven aturades des del març del 2014, tal com van denunciar l’Ajuntament i els veïns de la zona.

Els treballs que s’han reactivat permetran culminar l’execució de la llosa inferior de l’estructura. En aquests últims mesos, la comissió tècnica integrada per Adif, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat ha treballat en la redefinició del projecte de la llosa inferior per fer possible que seguissin les obres.

Les obres del projecte d’estructura consten de dues fases principals, la primera d’elles consistent en la posada en servei dels corredors ferroviaris de rodalies de les línies Barcelona-Mataró i Barcelona-Granollers-Sant Celoni per l’interior de la futura estació. La segona servirà per a la posada en servei del corredor d’alta velocitat, també per l’interior de la futura infraestructura.

En aquestes dues fases, el projecte contempla l’execució de la llosa inferior, la reubicació de les línies ferroviàries d’ample convencional existents sobre la llosa, l’execució de forjats per aparcaments, vestíbuls i ressituar la Línia d’Alta Velocitat, així com l’execució de la coberta de l’estació.

L’estació de la Sagrera tindrà una longitud de 550 metres i una amplada de 80 metres per al nivell de rodalies i 130 per al d’alta velocitat. La zona de rodalies tindrà capacitat per a 8 vies i 4 andanes i 130 metres mentre que a l’espai d’alta velocitat hi haurà fins a 10 vies i 5 andanes. La superfície arribarà als 259.000 m2 i a més s’executarà una cimentació per a 180.000 m2 d’edificis destinats a ús terciari.

En el marc de les obres la llosa inferior, es realitzarà la neteja i adequació dels fons de la part ja excavada. També s’acabaran els treballs pendents d’excavació per a l’execució de la llosa i les galeries inferiors.

El PSC denuncia la manca de lideratge de Colau en les obres de la Sagrera

El PSC ha criticat la manca d’acció del govern d’Ada Colau en la represa de les obres de la Sagrera. Segons ha explicat el regidor socialista Daniel Mòdol a l’ACN, tenen “sospites que el govern no sabia que es reprenien les obres de l’estació”, i això, indica, comporta que ara es vagi al ralentí. La notícia de la represa dels treballs també ha enganxat per sorpresa el seu grup municipal, que no sabia res de les obres fins ahir a la tarda. A més, els socialistes també estan preocupats pel model d’estació projectat, ja que si és el mateix aprovat pel govern de l’alcalde Xavier Trias comptaria amb 22.000 metres quadrats de superfície comercial que generaria un impacte negatiu per al comerç del barri de Sant Andreu, opinen.

La represa de les obres, de moment, es queda en la llosa inferior i aquest projecte va en paral·lel al de la construcció de l’estació. Però això no deixa de preocupar als socialistes, que demanen a l’alcaldessa que clarifiqui si el projecte d’estació que hi ha sobre la taula manté els 22.000 metres quadrats de superfície comercial que hi ha previstos. Tot i que Colau ja s’havia mostrat contrària a aquesta configuració, Mòdol assegura que no els consta cap canvi en el projecte.

A més, els socialistes no veuen amb bons ulls que es tiri endavant “un projecte de poca qualitat” com el previst. En aquest sentit recorden que “ja va ser denunciat per alguns col·legis professionals” d’enginyers i arquitectes tècnics per la prioritat de la rebaixa econòmica en la licitació de les obres en detriment dels aspectes tècnics. El regidor socialista es mostra especialment preocupat tenint en compte que la Sagrera es convertirà en una de les portes de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més pàrquings de franc a Figueres per poder compensar

L’increment de places de pagament fa que es busquin espais gratuïts nous

El camp del Far s’habilitarà aviat

FIGUERES
 
SALVADOR BONJOCH
VICEPRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ LEADER QUE GESTIONA ESPAIS NATURALS DE PONENT

“Hem de fer la gestió dels espais també amb la iniciativa privada”

ARTESA DE LLEIDA
 

Una solució d’urgència per a un tram perillós de la C-66

SERINYÀ
 

Obres a l’entorn de l’Annexa, a Girona

girona
 

La biodiversitat i el benestar humà, greument amenaçats

Barcelona
 
Urbanisme

Un projecte fallit

Terrassa
 

Ajuts per a les terrasses, a Begur

begur
 
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Diada càlida

Barcelona
 
MEDI AMBIENT

Senglars pel barri de la Devesa