Infraestructures i serveis

Infraestructures

Les obres de la C-260 a Figueres, en el tram final

El final dels treballs de desdoblament de la carretera de Roses que afecten l’encreuament de l’N-II fins a la rotonda de Vilatenim es preveu per a finals de febrer

Hi treballen des del gener del 2016

Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim estan arribant al tram final. El Departament de Territori havia assenyalat l’estiu passat que estarien fetes al desembre, el cert és que abans de festes ja es va veure clar que el termini no es compliria. Finalment, s’ha traspassat d’any i, malgrat que continuen els treballs, aquests no estaran enllestits tampoc aquest gener. El termini d’execució inicial era de 15 mesos i, per tant, la primera previsió ja era acabar-les el maig del 2017

L’Ajuntament de la ciutat va preocupar-se després de festes i, posats en contacte amb el director de l’obra, el nou termini d’entrega estimat és el darrer dia de febrer. Aquests dos mesos de retard respecte al nou càlcul fet a l’estiu farà, si es compleix aquesta nova previsió, que les obres hagin superat els dos anys des del seu començament el gener del 2016.

Es tracta d’uns treballs que afecten els 750 metres de longitud, des de l’enllaç amb la carretera N-II i la rotonda de Vilatenim. El trànsit està desviat ara pels dos laterals perquè les obres s’han centrat en el tronc central que, un cop estigui acabat, estarà format per dos carrils per sentit amb un voral interior d’un metre i un d’exterior d’1,5 metres i una mitjana de separació d’1,8 metres d’amplada. A cada costat hi haurà unes calçades laterals, per on ara ja estan transitant els vehicles, de sis metres d’amplada, amb dos de destinats a aparcament. Aquests dos laterals estaran separats del tronc central per unes vorades d’1,6 metres.

Al llarg d’aquest any s’ha construït una passera sobre la carretera destinada al pas de vianants i que encara no està en funcionament, malgrat que ja està acabada. Aquesta infraestructura té més de 45 metres de llargària. El vial sud tampoc no està encara acabat, tot i que el túnel sota l’N-II es va completar aquest agost. A hores d’ara, el vial no està completat. També està previst un vial urbà pel nord.

LA XIFRA

9,3
milions d’euros.
Aquest és el cost dels treballs, als quals cal afegir gairebé 9 milions més destinats a expropiacions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona