Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

Satisfacció però malfiança pels incompliments passats

Els sectors econòmics valoren positivament l’anunci de construir el baixador del TAV a Vilobí d’Onyar, però demanen que no quedi en paraules i que s’avancin els terminis d’execució

L’anunci del govern de l’Estat de convertir l’aeroport de Girona en la quarta pista del Prat amb la construcció d’un baixador a Vilobí d’Onyar ha estat rebut amb satisfacció pel sector empresarial gironí, que ho vol positivitzar i esperen que sigui un canvi d’actitud en el qual es tindria més en compte el territori des de Madrid. Amb tot, però, no amaguen una certa malfiança si es tenen en compte els precedents d’altres anuncis.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, que ahir precisament va ser a Madrid, valora que el govern de l’Estat es faci seu el que sempre s’ha defensant des del territori a través de la Generalitat: Barcelona ha de ser un gran aeroport connectat amb les principals capitals i Girona, també. Per Espadalè és molt important tenir en compte els terminis en els quals s’ha de fer aquesta obra: “Nosaltres volem que aquesta actuació es porti a terme en el període 2022-2026 i per això defensem que s’ha d’avançar com més millor”.

El vicepresident executiu de la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG), Miquel Gotanegra, remarca la importància de l’anunci, si bé reclama realitats: “Volem veure com es posa la primera pedra i que l’obra sigui com més aviat millor un fet”. En aquest sentit, i segons Gotanegra, cal recordar que des de la FOEG s’ha reclamat durant molts anys la construcció d’un baixador del tren d’alta velocitat a l’aeroport de Girona perquè “és un element clau per fer enlairar aquesta infraestructura”. Per això, la patronal gironina considera que el baixador representarà un valor afegit molt important que permetrà reactivar l’aeroport, ja que el connecta directament amb Barcelona. També permetrà millorar la connexió a les zones de la Costa Brava Sud i Nord del Maresme i obrir la porta a la futura entrada de nous operadors.

Tots aquests arguments són també ampliament compartits per Pere Cornellà, president de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (Pimec) a Girona. Cornellà destaca que des del Grup d’Impuls Gironí, format per patronals i les cambres de comerç, s’ha reivindicat el paper de Girona, no només com un aeroport secundari per absorbir vols de baix cost, sinó com una instal·lació integrada dins el sistema aeroportuari conjunt: “Ens felicitem que finalment les administracions es focalitzin amb el territori i amb la sostenibilitat de les infraestructures per damunt d’altres criteris que han imperat”. Cornellà, però, també es mostra cautelós: “La història sempre ens obliga a prendre aquestes manifestacions fetes arran de faristol amb cautela, perquè tenim molts incompliments i dilacions”. Des de la Federació d’Hostaleria de Girona també es valora l’anunci com a molt positiu. Jordi Mias, membre de l’organització i director de l’hotel Carlemany, també destaca que el temps dirà si és un “anunci propagandístic”, però en tot cas destaca la importància de dinamitzar l’aeroport de Girona.

L’aeroport de Girona ha tingut un total de 41.178 passatgers el mes de gener passat. El 2018 va començar –informa l’ACN– amb un creixement d’usuaris del 2,4% respecte del mateix mes de l’any passat, en el que va ser el pitjor gener de la sèrie històrica. Un 87,6% dels usuaris han fet servir vols de la companyia Ryanair per enlairar-se o aterrar des del Girona-Costa Brava. A més distància, hi ha la russa Pobeda, que ha transportat l’11% del total de passatgers. Pel que fa a destinacions, Pisa (Itàlia), Eindhoven (Holanda) i Moscou ocupen les tres primeres posicions del rànquing. El nombre de passatgers es contraposa amb el d’operacions, que ha caigut un 3,3%.

LA XIFRA

41.178
passatgers
van fer servir l’aeroport de Girona el gener passat, cosa que representa un 2,4% més que el 2017.

LA FRASE

Volem veure com es posa la primera pedra i que l’obra sigui com més aviat millor una realitat
Miquel Gotanegra
vicepresident executiu de la FOEG


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona