Infraestructures i serveis

municipal

ferrocarrils

Enganxada entre Armangué i Felip pel tren

Es van retreure que ara ningú pensi a fer un traçat subterrani a Figueres

L’actual alcaldessa de Figueres, Marta Felip, i l’exalcalde socialista Joan Armangué es van enganxar aquest cap de setmana a les xarxes socials a causa de les seves discrepàncies respecte al traçat subterrani de les vies de tren convencional de Figueres. Tal com ja va passar quan es va conèixer, fa uns mesos, el compromís del govern espanyol de fer passar sota terra les vies del tren convencional al pas per Sant Feliu de Llobregat, Montcada i Reixac i l’Hospitalet de Llobregat, els dos polítics es va culpar mútuament de la situació actual de les vies de tren al pas per Figueres, en què el govern espanyol no fa passar les vies sota terra al seu pas per la ciutat ni té pensat fer-ho.

Felip, arran d’una carta al director, feia un comentari a les xarxes en què assenyalava aquesta situació com una mostra “de les males decisions o inaccions que han marcat el present de Figueres”. I deia literalment: “L’última [mala decisió o inacció], l’any 2006, en què Figueres no firma conveni per fer passar sota terra les vies del tren i ara ens trobem que Sant Feliu de Llobregat, Montcada i Reixac i l’Hospitalet de Llobregat estan fent obres de traçat subterrani de les vies i Figueres no” i assenyalava sense embuts Armangué com a responsable.

Aquest responia que Felip parlava per ignorància “o amb mala fe” en dir “mitges veritats”. “Existeix conveni per fer estació intermodal, tren convencional + alta velocitat, i eliminar els passos a nivell des de l’any 2006. Gràcies a aquest conveni es va construir l’estació d’alta velocitat”, afirmava l’exalcalde socialista de la ciutat.

A més, Armangué va acusar Felip de falsejar la història i va afegir: “Des de l’any 2007 els alcaldes Santi Vila i Marta Felip no varen donar continuïtat al conveni. La desídia municipal d’aquests darrers onze anys és un mal exemple a no seguir si es volen solucions.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Colau obliga als promotors a fer un 30% de pisos públics

La mesura, que ja s’aplica a París, afectarà als projectes de rehabilitació o obra nova de més de 600 m² de sostre

L’imposició, però, no s’implantarà encara per les pressions de part de l’oposició

barcelona
 

Ábalos exhibeix el caramel de la fi definitiva dels peatges

barcelona
 

Els parcs naturals marins, afectats pel canvi climàtic

Girona
 

El segon CAP de Figueres entra en servei el 2 de juliol

FIGUERES
 

Un documental retratarà la lluita per salvar el Ter

girona
 

Més espai per a aparcament públic a Corts

CORTS
 

Calvet defensa implantar la vinyeta a tota la xarxa viària davant l’alliberament de peatges anunciat per Foment

 
el temps
SERVEI METEOROLÒGIC DE CATALUNYA

Dimarts continua l’anticicló

 

Colau aconsegueix aprovar que el 30% dels nous immobles es destinin a habitatge protegit