Infraestructures i serveis

opinió

Per un port integrador

Fa pocs dies que hem rebut una bona notícia per al Club Nàutic Port d’Aro i els seus socis, però també per al territori i per al sector de la nàutica. La Generalitat ha resolt l’estudi d’impacte ambiental que tenia sobre la taula per poder avançar en el projecte del nou port de Platja d’Aro i ho ha fet a favor de la bocana petita, la que suposava fer pocs canvis a la bocana actual.

Aquesta decisió no només descarta el projecte inicial, que preveia construir un dic desmesurat, de 270 metres (70 metres més que l’actual), sinó que ens permet tirar endavant el que creiem que mereixen els socis, el territori i el sector: un port socialment i ambientalment integrador, adaptat a les necessitats reals dels socis, prioritzant la seva utilitat i funcionalitat i amb el mínim impacte possible pel que fa a dimensió física i econòmica.

La bocana aprovada, segons consta en la resolució de la Generalitat publicada a principi d’any, suposarà modificar la part interior del dic d’abric sense tocar la posició del morro actual i canviar l’alineació del contradic per esmorteir l’onatge que accedeix a la dàrsena. El nou contradic girarà 41 graus en planta cap a l’exterior i augmentarà la seva longitud uns 12 metres. Això reduirà l’esplanada de vela actual per poder tenir una amplada de bocana de 47,5 metres a la part exterior.

Arribar fins aquí no ha estat fàcil. Quan la junta actual vam entrar a dirigir el club, el gener del 2016, ens vam trobar un projecte ja adjudicat que incloïa una bocana desmesurada que havia generat un gran rebuig social. Desfer allò suposava no només molta feina, sinó també córrer certs riscos que havíem de mesurar bé per no posar el club en una situació complicada. Teníem molt clar que el projecte del nou port de Platja d’Aro era una obra cabdal per al territori que no podíem maltractar ni deixar perdre, però també crèiem que no havíem d’acceptar-lo a cegues.

El primer que vam fer va ser lluitar per una representació equitativa i justa dins la UTE que gestiona el club per poder treballar més activament pel port que volem i per guanyar poder de decisió en la gestió de la concessió. Després d’un any de negociacions, el 17 de febrer del 2017, vam assolir un acord amb la promotora Sierra de Mias per elevar la participació del club dins la UTE d’un 40 a un 50% i per aconseguir una representació equitativa en el comitè de herència de la UTE. Amb aquesta nova situació, vam treballar molt estretament amb Sierra de Mias i l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro per defensar els interessos del club, dels socis i del territori. Això ha comportat diverses reunions amb la Generalitat de Catalunya, a què vull agrair la seva permanent cordialitat i aposta pel territori.

Tenim clar que aquesta resolució que s’acaba de produir és només un primer pas i que ara cal reestudiar el projecte del port de Platja d’Aro i presentar noves propostes per assegurar la seva viabilitat econòmica. Des del Club Nàutic Port d’Aro seguim compromesos amb un port integrador i encarem el període que s’obre amb il·lusió i optimisme. Seguim navegant!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona