Infraestructures i serveis

El govern confia que el TSJC no aturi el projecte refet de la C-32

Per Calvet, allargar l’autopista fins a Lloret és bàsic

El conseller diu que la tramitació havia causat “neguit”

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, confia que el Tribunal Superior de Justícia (TSJC) no aturarà el projecte refet de l’autopista C-32, que hauria d’arribar fins a Lloret de Mar. Per Calvet, “el prolongament de la infraestructura [de Tordera a Lloret passant per Blanes] és irrenunciable. Ha de permetre connectar bé la Selva marítima amb l’inici de la Costa Brava i posar fi al col·lapse d’altres vies locals”.

Al mes de març el govern va fer marxa enrere en la tramitació del projecte. Segons informava ahir l’ACN, el govern va tornar a treure a informació pública tant l’estudi informatiu com el d’impacte ambient del projecte (recollint la solució proposada pel govern). El govern anul·lava així la tramitació que s’havia iniciat fa divuit anys, que havia provocat una demanda de la plataforma Aturem la C-32. “La tramitació anterior havia causat neguit”, afirma Calvet.

Cal recordar que el juliol del 2017 el TSJC va suspendre de manera cautelar l’inici de les obres perquè sostenia que el projecte no tenia la declaració d’impacte ambiental i els promotors no havien detallat el dany que causaria l’ajornament dels treballs.

La Generalitat va presentar l’obra el març del 2015 a Lloret, amb Santi Vila de conseller. L’obra hauria d’haver estat acabada el setembre del 2017, però no ha començat. Vila va ser rellevat per Josep Rull, que ara és a la presó d’Estremera. Calvet el va anar a visitar just després d’assumir el càrrec.

El conseller no va fer referència ahir a la ronda de la Costa Brava sud, que inclou un enllaç de la futura C-32 fins a Canyelles. L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, diu que les dues obres formen “un sol projecte, encara que es podria fer en dues fases”. El ramal de la C-32 costa 71 milions i l’assumiria Abertis.

LA FRASE

L’allargament de la C-32 és irrenunciable. Ha de permetre connectar bé la Selva marítima amb l’inici de la Costa Brava
Damià Calvet
CONS. DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona