Infraestructures i serveis

Renfe i Adif destinen més d’un centenar de tècnics a restablir el servei a l’R4, a Vacarisses

Durant els pròxims dies el servei d’aquesta línia i de l’R12 es farà per carretera entre Terrassa i Manresa

ERC demana la compareixença d’Ábalos al Congrés perquè doni explicacions sobre l’R4

Un sindicalista de Renfe ha afirmat en entrevista radiofònica que a les línies de Rodalies no passa cap tren previ al primer comboi

Renfe i Adif han destinat més d’un centenar de tècnics a les operacions necessàries per restablir el servei a les línies R4 i R12, després del descarrilament d’un comboi a Vacarisses que ha comportat la mort d’un veí de Castellbell i el Vilar.

A hores d’ara no hi ha previsió de normalització del trànsit ferroviari en aquestes dues línies, i s’espera a l’evolució dels treballs tècnics. És per això que, fins aleshores, els trajectes d’ambdues línies, de Manresa a Sant Vicenç de Calders passant per Vilafranca del Penedès en el cas de l’R4, i de Barcelona a Lleida passant per Manresa en el cas de l’R12, es farà per carretera entre Terrassa i Manresa.

Segons s’informa des d’Adif i Renfe les tasques se centren en la retirada del tren afectat i dels aproximadament 450 metres cúbics de materials caiguts a la via. Després caldrà reparar els danys a la infraestructura, que es preveuen importants.

D’altra banda, Adif ha obert una investigació per determinar les causes exactes que han provocat l’esllavissada en aquest punt, on s’havien fet obres “importants” de tractament i consolidació durant l’any 2017, segons s’indica des de la companyia.

Aquestes tasques van consistir a desbrossar, netejar i consolidar materials, col·locar barreres estàtiques i dinàmiques i de malla protectora i fer canalitzacions, entre d’altres. També es subratlla que tècnics de l’empresa van avaluar la zona ahir al migdia “sense detectar anomalies”.

D’altra banda, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha demanat la compareixença del ministre de Foment, José Luís Ábalos, al Congrés dels Diputats perquè doni explicacions sobre les condicions i protocols de seguretat de la xarxa de Rodalies i, més concretament, de la línia R4, després que avui hi hagi mort una persona pel descarrilament d’un tren.

Aquesta és la segona petició de compareixença que registra ERC en relació a les inversions pendents a Rodalies. ERC ha adduït, entre d’altres, que entre els “detonants” de la segona petició hi ha el testimoni d’un portaveu d’UGT a Renfe que ha afirmat en una entrevista a RAC1 que a Rodalies no passa cap tren previ al primer comboi amb passatgers, contràriament al que es fa amb l’AVE, per inspeccionar l’estat de la via.

ERC també destaca que ha circulat un vídeo del lloc de l’accident, previ al sinistre, on es pot veure una “gran cascada d’aigua” just al costat de la via, “conseqüència de les intenses pluges dels darrers dies”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les sancions als bancs pels pisos buits, al TC

Terrassa

Tret de sortida a l’ampliació del polígon Logis Empordà

El far d’empordà

Protegeixen la façana de Sant Esteve d’Olot

Olot
Medi Ambient

Quan els residus són recursos

barcelona

Superar fronteres amb bicis

Girona

Blanes posa al mínim les inversions per al 2019

blanes

Ports estudia modificar l’escullera de Palamós

palamós
DR. JESÚS ORTIZ
MEMBRE DEL GRUP DE RECERCA EN ECOLOGIA AQUÀTICA CONTINENTAL (GRECO) DE LA UdG

“A l’aigua de l’Ebre hi ha tota la taula periòdica dels elements”

GIrona

L’acord amb mesures pel canvi climàtic es fa esperar

BARCELONA